Friday, November 21, 2014

Badan Bertambah Sakit Dan Lemah Selepas Makan Suplimen Shaklee?

Badan Bertambah Sakit Dan Lemah Selepas Makan Suplimen Shaklee? | Krisis Penyembuhan


Assalamualaikum dan salam sejahtera korang...

Nak tanya dekat korang yang makan suplimen atau pernah makan suplimen, masa korang awal-awal makan atau 2 ke 3 bulan ke ada tak rase penyakit korang makin teruk ke atau badan lemah ke sakit-sakit ke? Ha...Ada tak? Kalau ada korang buat apa?teruskan makan atau berhenti terus? Mesti korang dah tau kenapa jadi camtu kan...

Pada yang belum tahu atau yang baru nak cuba makan jangan takut..Kang baca pasal ni tak jadi pulak nak makan... Mari kita tengok kenapa jadi macam tu..Dan apa sebenarnya yang berlaku..

Apa Itu Krisis Pemulihan | Tempoh Pemulihan


Sesetengah orang akan melalui satu jangkamasa penyesuaian tubuh apabila mula mengambil suplimen. Ianya merupakan tindakbalas tubuh kerana kekurangan khasiat disebabkan oleh tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh suplimen yang kita ambil, berlakulah krisis pemulihan.

Penyakit yang pernah kita hidapi mungkin akan kembali semasa tempoh penyesuaian ini berlaku, namun ia hanya untuk beberapa hari atau beberapa bulan bergantung kepada tubuh badan seseorang. Kalau tubuh lemah lagi lama masa yang diambil untuk pulih.

Keadaan ini berlaku disebabkan oleh toksin yang telah lama tertimbun dalam tubuh kita seperti sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubatan. Suplimen membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ

Semasa proses ini berlangsung anda mumgkin akan mengalami simptom-simptom seperti :

  • pening
  • kelesuan
  • sakit kepala
  • ketidakhadaman
  • cirit-birit
  • kahak berlebihan
  • kencing yang keruh
  • berasa panas dan berpeluh
* simptom-simpton ini berbeza-beza untuk setiap individu dan biasanya akan berlangsung selama 1 hingga 2 minggu atau mungkin

Apa Yang Perlu Anda Lakukan Sepanjang Tempoh Ini



Krisis penyembuhan umpama mengupas bawang dari satu lapis ke lapis yg lain hingga sihat. Sakit yg pernah dihadapi masa dulu akan berulang semula untuk sementara waktu.

1. Teruskan minum air mineral sebanyak mungkin sekurang-kurangnya 3-4 liter sehari. Sebaiknya air beralkali dengan mineralnya.  System lymphatic (cecair yg menyerap toksin, bakteria, phatogen akan ditapis oleh lymphnotes) dan kencing (buah pinggang) memerlukan air yg cukup atau elektrolit yg seimbang dalam badan untuk pembuangan toksin. Sakit kepala menunjukkan tidak cukup air. air berfungsi sebagai agen pembersihan

2. Jangan ambil makanan ringan, makanan yg telah diproses (burger, saussage), daging merah & lemak (kerana penghadaman perlukan tenaga, jangan bebankan sistem penghadaman), makanan putih (nasi, gula, roti, produk tenusu) , ayam (yg diberi antibiotik) , minuman bergas,  ubat (dadah termasuk kafein) semuanya akan menghapuskan enzim dalam badan, membunuh simptom dan melambatkan proses nyahtoksin.

3. Makan makanan yang mengandungi vitamin C seperti buahan (bukan cordial) dan sayuran dapat membantu mempercepatkan nyahtoksin.

4. Banyak berehat, tenangkan fikiran & emosi dengan zikir dan Al-quran.  Bersenam dan urutan badan, refleksologi kerana pergerakan otot akan membantu proses pengasingan toksin dalam badan yang bermula dari kepala hingga kaki. Rasa yakin dan positif akan menjana aura tenaga dalaman kerana semua organ bergabung membuang toksin dan penyakit.Proses pemulihan ini bersifat sementara walaupun ada ketika krisis pemulihan lebih teruk dari sakit kronik tetapi ianya perlu diteruskan. banyakkan bersabar, berdoa dan istiqamah.

=====================================
* PROMOSI NOVEMBER 2014 *
** BUY 6 FREE 1 OMEGA GUARD **
*** BUY TWINPACK LESS 5% DISCOUNT ***
=====================================

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut :

Hubungi Fatiha (SID : 1150701) sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...