Thursday, August 28, 2014

Ketidaksuburan Lelaki :: Punca, Langkah Pencegahan dan Produk Shaklee

Ketidaksuburan adalah ketidakbolehan seorang wanita mengandung atau pada seorang lelaki untuk memulakan penghamilan dalam tempoh setahun.

Ketidaksuburan ini bukan hanya faktor wanita tetapi melibatkan lelaki juga. Lebih daripada 60% melibatkan faktor lelaki. 40% berpunca daripada lelaki sahaja manakala 20% berpunca daripada lelaki dan wanita.

Tanda-tanda ketidaksuburan pada lelaki

  • Kebanyakan lelaki mandul tidak menunjukkan apa-apa tanda yang jelas
  • Gangguan hormon seperti perubahan suara, pertumbuhan rambut yang ketara, pembesaran buah dada, menghadapi kesukaran fungsi seksual
Punca-punca ketidaksuburan pada lelaki
  • Kesukaran ereksi atau ejakulasi - kebanyakan pasangan yang tidak subur mempunyai hubungkait dengan faktor hubungan kelamin seperti gagal kekalkan ketegangan zakar, pancutan air mani pramatang, pancutan air mani dalam jumlah yang kurang atau kearah belakang dan kerap melancap
  • Air mani tidak normal - air mani terlalu tebal mengakibatkan sperma sukar bergerak
  • Varikosele - pembuluh darah kembang dan bergumpal di dalam skrotum. Lebihan darah bertakung dalam skrotum beri kesan negatif kepada pengeluaran sperma
  • Kriptokidisme - situasi dimana buah zakar gagal menurun ke dalam kantung. Boleh menjadi kanser buah zakar
  • Penyakit semulajadi - penyakit yang berkaitan dengan ketidaksuburan adalah sindrom klinefelters iaitu buah zakar yang amat kecil dan tak mampu keluarkan benih. Penyakit yang menyekat saluran dan kantung air mani dan saluran kencing seperti hipospadias dan epispadias
  • Jangkitan buah zakar dan saluran air mani boleh menyekat perjalanan benih daripada buah zakar ke karung air mani seperti beguk, tibi, penyakit alat kelamin, gonorea dan silfis
  • Ubat-ubatan tertentu menjejaskan penghasilan sperma serta fungsi dan menyebabkan disfungsi ejakulasi
Langkah mencegah ketidaksuburan pada lelaki
  • Memakai seluar dan seluar dalam yang longgar
  • Rendam buah zakar dalam air sejuk selama 10 minit selepas pulang kerja
  • Lakukan hubungan kelamin pada waktu isteri subur
  • Berhenti merokok
  • Elakkan menggunakan pelincir faraj kerana boleh menyebabkan keracunan sperma
  • Bersenam boleh meningkatkan tahap testosteron yang membantu peningkatan penghasilan sperma
  • Menghindarkan suhu terlalu panas. Suhu panas boleh jejaskan pengeluaran sperma
  • Makan makanan berzat dan seimbang seperti vitamin
Produk-produk shaklee yang membantu atasi masalah ketidaksuburan lelaki
  • Vivix - mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular
  • Vita E - antioksidan yang kuat membersihkan radikal bebas yang merosakkan sel dan melindungi sperma
  • Zink complex - untuk pertumbuhan organ reproduksi, tingkatkan penghasilan testosteron dan tinggikan jumlah sperma
  • Vita C - meningkatkan motiliti sperma, menghalang sperma daripada bergumpal
  • ESP - mempertingkatkan motiliti sperma dan tinggikan jumlah sperma
  • Vita-lea - mengimbangi nutrien
  • B- complex - Anti stress, untuk sistem reproduktif yang sihat
  • Coq health




DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi Fatiha (SID : 1150701) sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com. Pages : https://www.facebook.com/bondaseri "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Wednesday, August 27, 2014

Produk Shaklee Mahal :: Fakta atau Auta?


"Produk shaklee ni mahal la..."
"Kenapa mahal sangat?"
"Takde yang murah ke?"
"Produk lain tkde la mahal sangat"


Mesti ramai SId yang slalu dengar keluhan pelanggan-pelanggan macam ni.. Ramai yang anggap produk-produk shaklee ni mahal.. mula-mula bersemangat nak beli tapi bila PM SID, tanye harga terus kata mahal atau terus senyap...tak jadi beli..

Betul!!klau tengok pada harga satu-satu produk shaklee memang agak mahal..tapi jika kita lihat pada kuantiti dan kualiti produknya, tidak lah semahal mana...malah lagi murah daripada produk-produk lain..

Produk shaklee ni terkenal dengan keberkesanan produknya..ramai pengguna yang sudah berjaya mengatasi masalah mereka dengan shaklee.. selain itu, produk-produk ini tahan lama..bukan setakat cukup untuk sebulan..ada yang berbulan-bulan baru habis..

Penjimatan produk..

1. Set kulit cantik

# SR Vita C plus
Harga rm 92.50 sebotol.. kuantiti 180 biji..aturan makan 1-2 biji sehari. Vitamin c makan 1 biji Sehari sudah memadai kerana badan memerlukan hanya 2000mg vitamin c sehari.. yang lebih akan dikeluarkan melalui air kencing...kan rugi kalau makan banyak-banyak. Boleh tahan 3-6 bulan

# B- Complex
Harga rm 53.75 sebotol. Kuantiti 120 biji..aturan makan 1-3 biji sehari. Boleh tahan 2-4 bulan

# Vita-E Complex
Harga rm149 sebotol. Kuantiti 120 biji..Aturan makan 1-4 biji.. boleh tahan 1-4 bulan..nak jimat makan 1 biji sehari


2. Set kurus

# Lecithin
Harga rm52.50 sebotol. Kuantiti 180 biji.aturan makan 3-6 biji..boleh tahan 1-2 bulan..boleh makan sikit-sikit tapi kesannya lambat..

# Alfalfa
Harga rm53.75 sebotol. Kuantiti 330 biji. Aturan makan 2-10 biji sehari. Boleh tahan 1- 3 bulan..kalau nk jimat lagi bole makan sikit-sikit..

# ESP
Harga rm150 setin. kuantiti 850g. Aturan makan 2-3 sudu besar sehari..tidak boleh lebih sebab akan bebankan ginjal..boleh tahan 1-2 bulan..produk yang paling laris..Kekadang boleh tahan sampai 3-4 bulan..

Nak lagi jimat? lihat di bawah >>>

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Tuesday, August 26, 2014

Tantrum :: Pernahkah Terjadi Kepada Anak Anda dan Kenali Ciri dan Faktor Penyumbang

Kenali Tantrum

Kerap berlaku kepada kanak-kanak dalam lingkungan usia antara 1.5 hingga 2.5 tahun. Mereka akan memberontak, membuang barang, merajuk dan memprotest. Tindakan ini berlaku bukan kerana mereka telah mula kurang ajar. Namun, mereka sedang belajar untuk meluahkan ekspresi diri seperti letih dan kecewa.


  • Tantrum - kemarahan secara tiba-tiba
  • Temper tantrum - luapan emosi yang meledak-ledak hingga tiada kawalan diri. Kebiasaannya berlaku kepada kanak-kanak berusia 15 bulan hingga 6 tahun dan kanak-kanak yang hyperaktif.
Antara ciri-ciri tantrum adalah ::
  • Kanak-kanak tidak cukup tidur
  • Makan dan proses pembuangan najis yang tidak teratur
  • Kekok dengan situasi baru atau orang tidak dikenali
  • Lambat beradaptasi dengan perubahan
  • Emosi tidak tenteram
  • Mudah marah dan menangis
  • Sulit alihkan perhatian
Faktor-faktor yang menyumbang kepada tantrum. Antaranya::
  • Kehendak dan keinginan anak dihalang. 
  • Ketidakmampuan anak mengatakan keinginan dengan kata-kata
  • Pergerakan yang terhad
  • Asuhan yang diterima daripada ibubapa
  • Anak berasa penat, lapar atau sedang sakit
  • Anak sedang mengalami tekanan dan stress
  • Trauma atau fobia
Antara contoh-contoh tantrum mengikut umur::
  1. Bawah 3 tahun - menangis, mengigit, memukul, menjerit, hempas badan ke lantai, hentak kepala, lempar barang dan berpeluk tubuh
  2. 3 hingga 4 tahun - seperti di atas, hentak kaki, berteriak, hempas pintu, kritik dan merengek
  3. 5 tahun ke atas - seperti di atas, memaki hamun, menyumpah, memukul orang lain, mengkritik diri sendiri, pecahkan barang dengan sengaja, merungut dan trauma

Cara-cara mengatasi dan menenangkan anak yang sedang tantrum::

  • Pegang anak seperti dalam gambar di bawah.
  • Bisik padanya anda sayang dia dan faham perasaan dia.
  • Membaca a'uzubillah hi minasyaitan nir rajim, supaya syaitan tidak ambil kesempatan kepadanya dan anak.
  • Tenangkan dia dengan kata-kata kasih dan anda pun perlu bertenang
  • Jangan marah dan jerit atau pukul anak-kononnya untuk mendisiplinkan anak kerana dia akan membesar menjadi pengecut ataupun suka memberontak..

Omega guard dapat membantu anak-anak autisma dan hyperaktif. Banyak lg kelebihan dan manfaat omega dan mealshakes.




DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Monday, August 25, 2014

Set Kanak-Kanak Shaklee :: Kebaikan Meal Shakes, Omega Guard dan Testimoni Pengguna

Meal shakes

Diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah, sayur, kacang soya, lactalbumin.
Juga sesuai untuk semua golongan. Menigkatkan selera makan, antibodi dan sitem imun kanak-kanak

Kelebihan mealshakes::
  • Nutrisi lengkap - mengandungi 24 vitamin, mineraldsn zat perlu.
  • Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh- kaya protein, bantu pembinaansel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan sistem imun
  • Membantu tumbesaran- mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium untuk pembinaan tulang dan sel untuk proses tumbesaran
  • Anti-oksida - vitamin A,C,E, zink,selenium agen anti oksida yang bertindak melawan jangkitan dan lambatkan proses penuaan
  • Mengembalikan seri wajah - vitamin B lengkap, zat besi dan copper untuk bina sel darah merah, kulit jadi lebih cantik.
  • Detoksifikasi - kaya dengan serat larut bantu buang lemak berlebihan dan sisa buangan perut dan usus.
  • Rasa yang sedap

Omega Guard

Minyak ikan terbaik di dunia. Diekstrak daripada ikan laut air sejuk. 3 kali lebih tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan. Minyak ikan paling tulen di dunia.

Kelebihan omega guard
  • Asid lemak - omega 3 adalah asid lemak penting dan tidak dihasilkan oleh badan. Membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul disebabkan andropous, imbangi perubahan kepekatan hormon wanita, kulit licin dan kemerahan
  • Cegah strok dan penyakit salur darah - menentang trombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melicinkan salur darah dan peredaran darah jadi lancar, bantu kekalkan tekanan darah normal dan ketegangan leher atai sakit kepala, rendahkan kolestrol, hindar pembekuan darah dalam tubuh, kawsl obesiti,rendahkan risiko sakit jantung.
  • Bantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan bantu perkembangan memori - DHA nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Penting untuk perkembangan otak janin dalam kandungan. Tingkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, cegah alzheimer, pelihara penglihatan dan pendengaran, cegah migrain
  • Tingkatkan sistem imun dan sihatkan paru-paru - baiki alahan kulit, psoriasis, bronkitis, asma, hepatitis, SLE dan buah pinggang
  • Menentang kanser - cegah kanser payudara, peparu, prostat dan kolon. Bantu tingkatkan enterogastritis, rangsang kesihatan hati lepas pembedahan, bantu pankreas pesakit kanser berfungsi lebih efektif
  • Pelihara fungsi sendi- asid lemak omega 3 larut dalam rawan. Cegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan, cegah arthritis
  • Cegah insomnia dan bantu kurangkan tekanan - menstabilkan emosi dan bantu perkembangan kesihatan mental


Testimoni Pengguna

Antara testimoni pengguna meal shakes dan omega guard yang berpuas hati dengan kesan yang diperoleh...







DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Friday, August 22, 2014

Jantung Berdegup Laju :: Normal atau Tanda Penyakit?

Pernahkah secara tiba-tiba jantung anda berdegup dengan laju dan berdebar-debar? Tentu anda tertanya-tanya adakah itu normal atau tidak. Untuk tahu lebih lanjut jom kita scroll ke bawah....

Jantung berdegup laju dan perasaan berdebar-debar merupakan suatu yang normal. Namun terdapat juga kes dimana ia merupakan tanda awal atau permulaan bagi sesuatu jenis penyakit.

Pada kebiasaannya, kadar degupan jatung yang normal adalah antara 60 hingga 100 kali seminit. Degupan jantung yang cepat dengan kadar degupan melebihi 100 kali seminit dikenali sebagai tachycardia manakala degupan yang lebih lambat dengan kadar degupan kurang daripada 60 kali seminit dikenali sebagai bradycardia..

Peningkatan kadar degupan jantung secara normal berpunca daripada banyak sebab... antaranya adalah :

  • Dehidrasi ( kurang air ) -elektrolit dalamdarah tidak seimbang dan boleh merangsang jantung untuk berdegup lebih laju..
  • Stress atau tekanan terhadap sesuatu perkara
  • Serangan panik
  • Perasaan takut yang berlebihan
  • Minum kopi atau minuman tinggi kafein secara berlebihan
  • Amalan tidak sihat seperti merokok
  • Pengambilan pil-pil diet
  • Demam
Senarai di atas merupakan antara punca degupan jantung laju yang normal dan tidak berbahaya..

Mari kita lihat punca-punca jantung berdegup laju yang tidak normal dan berbahaya kepada anda. Antaranya adalah:
  • Penyakit jantung peringkat permulaan
  • Injap jantung yang tidak normal
  • Tahap elektrolit kalium yang tidak normal
  • Ubat-ubatan tertentu seperti asma, darah tinggi dan sakit jantung
  • Masalah kelenjar tiroid terlalu aktif
Jika ini merupakan punca degupan jantung anda laju, ia merupakan tanda anda perlu membuat pemeriksaan kesihatan lebih-lebih lagi jika anda kerap pitam dan pengsan.

Keadaan yang tidak normal ini boleh diburukkan lagi jika anda menghadapi masalah kolestrol yang tinggi, kencing manis dan darah tinggi. Kerana penyakit ini boleh menjadi punca terjadinya sakit jantung.

Jika jantung anda berdegup laju dan berdebar-debar disertai dengan simptom-simptom seperti :
  • Sakit dada
  • Sesak nafas
  • Berpeluh luarbiasa
  • Pening kepala
Segera berjumpa doktor untuk pemeriksaan kesihatan anda kerana ia bukan lagi sesuatu yang normal dan bahaya kepada diri anda.

Anda juga boleh mendapatkan set-set kesihatan shaklee....

#set jantung
#set kencing manis
#set darah tinggi
#set asma

#set kolestrol

Banyak lagi.......

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Thursday, August 21, 2014

GLA Complex Shaklee :: Keistimewaan dan Kelebihan serta Testimoni Pengguna

Keistimewaan GLA Complex Shaklee

GLA (gamma-linolenic acid) Shaklee diekstrak daripada borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO (Evening Primrose Oil). Borage juga adalah 3 kali ganda lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali ganda lebih berkesan daripada EPO. GLA shaklee diekstrak dari borage yang ditanam secara organik. Kebanyakkan GLA yang ada dipasaran sekarang dihasilkan daripada EPO.

Setiap kapsul GLA Complex Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA.  GLA merupakan sumber omega-6. Bagi meningkatkan keberkesanan dan kestabilan GLA Complex Shaklee, GLA digabungkan dengan minyak bunga matahari dan vitamin E.

ShakleeGuard merupakan antioksidan semulajadi yang yang dipatenkan. Ia digunakan untuk memelihara kesegaran dan keberkesanan GLA Complex. Bioavailabilitinya terbukti secara klinikal mampu menyerap dan mengadun ke dalam tisu dan sel.

Komposisi Sumber Asli GLA Complex Shaklee

  • Borage seed - 17% - 25%
  • Blackcurrant - 15% - 20%
  • EPO - 7% - 10%


Kebaikan GLA Complex Shaklee

  • Herba tradisi yang dipercayai - borage merupakan herba kegemaran orang barat. Ianya mampu merawat ulser, keluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan tingkatkan stamina
  • Mengawal estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk kawal hormon lelaki dan wanita, perbaiki simptom PMS seperti sakit, mood swing, retensi air dan sakit payudara
  • Melambatkan menopous - memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka masa panjang akan melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus.
  • Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menentang kanser - GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh,menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Memperbaiki inflamasi  kulit - mengurangkan inflamasi kulit, eczeme, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, kurap. Meringankan sakit sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis
  • Menghalang komplikasi diabetis - merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi
  • Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan - Merendahkan kolestrol LDL, halang pertambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hyper.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - halang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, baiki tekanan darah tinggi, elak masalah jantung.
  • Baiki tekstur rambut - baiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  • Hiperaktif dan autisma (ADD/ADHD) - Dibuktikan secara klinikal, GLA minyak ikan baiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar beri tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.



Testimoni pengguna GLA Complex yang berjaya hamil selepas keguguran...



GLA bukan hanya suplimen untuk wanita sahaja. GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, hanya diperoleh dari makanan. Penting untuk kanak-kanak, remaja, dewasa, selepas menopous dan andropous(lelaki).



DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Wednesday, August 20, 2014

Perut Medium Segala Penyakit::Tips Diet Seimbang Seharian

Perut merupakan organ penting dalam tubuh badan manusia. Namun perut juga merupakan medium terjadinya penyakit jika tidak mengamalkan diet yang seimbang. Banyak penyakit yang berpunca daripada perut. Apa yang kita makan akan menentukan kesihatan tubuh badan kita terutamanya perut.

Saiz perut kita adalah sebesar dua penumbuk kita. Namun perut boleh mengembang sebanyak 4 kali ganda. Disarankan mengisi perut - 1/3 dengan makanan, 1/3 dengan air, 1/3 dengan udara.

Punca terjadinya penyakit adalah ::

  • Cara pemakanan seharian yang tidak sistematik
  • Makan terlalu banyak dalam satu-satu masa
  • Tidak mengambilberat dengan makanan dan minuman yang dihinggapi serangga
  • Kurang kesedaran dalam penjagaan kesihatan
  • Memakan ubat tanpa konsultasi daripada doktor
  • Tidak meneliti isi kandungan sesuatu bahan makanan ataupun minuman

Tips diet seharian yang seimbang::
  • Kurangkan makan makanan berkanji seperti nasi, mee, kuih, roti, kentang dan banyak lagi. Tinggi karbohidrat dan serat membuatkan anda kenyang lebih lama. Jangan ambil terlalu banyak cukup sekadar 1/3 sajian hidangan.
  • Kurangkan pengambilan gula. Digunakan sebagai penambah tenaga namun boleh memudaratkan jika diambil secara berlebihan. Boleh digantikan dengan gula perang, gula melaka,gula tebu
  • Kurangkan pengambilan garam. Garam merupakan penambah perisa. Garam menjadi mudarat jika dimasukkan ke dalam masakan yang sedang mendidih kerana berlakunya tindakbalas kimia. Seeloknya masukkan garam setelah selesai memasak makanan tersebut.
  • Minum air secukupnya. Sekurang-kurangnya 1.5 liter sehari untuk mengelakkan dehidrasi. Pengambilan air yang disarankan 1 liter untuk setiap 20kg berat badan. Lebih banyak air diperlukan jika cuaca panas, aktif dalam beraktiviti, bekerja berat, ibu hamil dan menyusu.
  • Jangan tinggalkan sarapan pagi. Merupakan sumber tenaga pertama dalam sehari. Sebaiknya makan makanan yang agak berat.
  • Banyakkan makan sayur dan buah-buahan. Mengandungi pelbagai vitamin, nutrien dan serat.
  • Banyakkan makan ikan. Ikan merupakan sumber protein. Mengandungi vitamin dan mineral yang tinggi. Mengandungi omega-3 yang boleh mencegah masalah jantung.
  • Melakukan senaman seperti berlari, berrnang, atau berbasikal.  Boleh mempercepatkan proses penghadaman perut. Dan dapat menyerap nutrisi dengan segera.

Suplimen Shaklee juga boleh membantu dalam diet seimbang anda.. ingin tahu vitamin apa yang sesuai untuk anda?? jangan segan2 sila Hubungi saya....


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Tuesday, August 19, 2014

Tips Mudah Bersalin:Testimonial Set Berpantang Shaklee

Bagi ibu-ibu yang sedang hamil pasti berasa sedikit gementar apabila memikirkan masa bersalin semakin hampir. Tidak kiralah sama ada anak sulung mahupun anak seterusnya pasti ada sedikit rasa cemas saat menanti masa untuk singgah di bilik bersalin.

Sakit bersalin merupakan fitrah bg wanita yang hamil. Tiada siapa yang tahu dan mampu menanggungnya kecuali wanita. Sekuat manapun lelaki tetap tidak mampu menahan sakit bersalin kerana Allah menjadikan wanita ini istimewa. Luarannya lemah namun dalamannya sangat kuat.

Di sini saya kongsikan petua untuk mudah bersalin yang peroleh. Anda boleh cuba. Dengan izin-Nya anda akan diberi kemudahan. Insha-Allah..

Tips Mudah Bersalin

  • Menimba ilmu pengetahuan
Sertai kelas antenatal yang dianjurkan di klinik kesihatan kerajaan. Kongsi pengalaman bersalin rakan-rakan agar tidak panik apabila masa anda telah tiba. Belajar teknik2 pernafasan dan cara meneran dengan betul. 
  • Persediaan mental dan rohani
Mesti yakin kepada diri dan sentiasa positif. Sentiasa berdoa kepada Allah agar dimudah proses melahirkan anak.
  • Persediaan fizikal
Sentiasa melakukan senaman dan diet yang seimbang semasa hamil. Hamil bukan alasan untuk tidak melakukan senaman. Otot yang sihat dan mantap membantu memudahkan proses bersalin. Elakkan daripada dijangkiti penyakit.
  • Menenangkan diri
Cuba bertenang dengan amalkan zikir dan selawat. Minta maaf pada suami dan ibu bapa. Lakukan teknik pernafasan yang betul bagi mengurangkan sakit
  • Alas perut
Makan sesuatu yang memberi tenaga sebelum masuk ke bilik bersalin. Tenaga diperlukan semasa bersalin. Kekurangan tenaga akan melambatkan proses bersalin
  • Minyak kelapa dara
Membantu semasa proses bersalin. Sebagai antiviral yang boleh elakkan jangkitan. Boleh disapu pada bahagian perineum sepanjang kehamilan bagi mengelakkan koyakan semasa bersalin
  • Telur ayam kampung
Memberi tenaga semasa meneran. Makan telur ayam kampung mentah bersama air milo setelah keluar tanda bersalin. Juga amalkan makan telur ini separuh masak semasa hamil.
  • Bendi
Terdiri daripada 90% air dan kaya dengan kalsium. Memudahkan bersalin dan dapat mencegah sembelit, buasir, jaundis.
  • Kurma dan air zam zam
Memberi tenaga segera, penghilang dahaga, memudahkan bersalin dan mengurangkan pengaliran darah semasa bersalin
  • Minum air hujung rambut tiap kali lepas mandi
Selamat mencuba....

Selepas bersalin, wanita akan mengalami fasa berpantang pula.. semasa hamil banyak perubahan yang berlaku kepada tubuh badan. Semasa berpantang banyak yang perlu diperbaiki..anda juga memerlukan nutrisi yang cukup untuk kesihatan anda dan bayi baru anda..

Jom cuba Set Berpantang Shaklee.. Antara kelebihan set berpantang adalah:
  • Boleh diambil seawal hari pertama kelahiran
  • Tiada masalah jika anak anda jaundis
  • Sesuai untuk bersalin normal dan secara pembedahan
  • Memberi tenaga sepanjang tempoh berpantang
  • Luka bersalin cepat sembuh
  • Mengatasi rambut gugur selepas bersalin


Set berpantang shaklee terdiri daripada::

  • Set asas
#Vita-lea- mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral. Membantu menambah darah.

#B-Complex - bertindak sebagai anti stress. Mengelakkan kemurungan (meroyan). Menstabilkan hormon

#SR vita-C plus - membantu dalam proses penyembuhan luka. Membantu pembentukan kolagen dan membaiki tisu yang rosak semasa hamil dan bersalin

#Zink Complex - mempercepatkan penyembuhan luka dalaman (rahim). Mengurangkan rambut gugur yang biasa dialami wanita lepas bersalin

  • Set lengkap
#Set asas
#Ostematrix - sumber kalsium dan magnesium. Mengatasi sakit belakang. Membantu sistem pelawasan dan elakkan sembelit. Mengelakkan susu merudum semasa period.

#Esp - membantu memberi tenaga. Melancarkan penghasilan susu. Mengawal paras kolestrol. Kenyang lebih lama. Membantu mencantikkan kulit.

Set berpantang/bersalin shaklee


Testimonial Pengguna Set Berpantang/Bersalin Shaklee


Pengguna yang berpuas hati selepas menggunakan set berpantang shaklee. Berkesan kepada diri pengguna sendiri...



Set berpantang shaklee bukan hanya beri kesan pada ibu malahan pada bayi juga.. susu meriah dan bby gembira dan berat bby naik..


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

 ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Monday, August 18, 2014

Kejutkan Anak Dari Tidur :: Adab, Kebaikan serta Doa Bangun Tidur

Hari ini saya ingin kongsikan beberapa tips berkaitan adab mengejutkan anak daripada tidur.. Nak kejut anak pun ada adab-adabnya...

Jom lihat adab-adab kejut anak semasa mereka tidur::

  • Beri salam kepada anak yang sedang tidur
  • Pegang hujung ibu jari kaki anak dan goyangkan perlahan-lahan
  • Goyangkan ibu jari kaki anak sambil memanggil lembut namanya
  • Kalau masih belum sedar, teruskan menggoyang ibu jari kaki dan menguatkan sedikit suara anda
  • Teruskan memanggil namanya dengan panggilan yg lembut seperti sayang.
  • Kejut anak sambil memuji2 dia.
  • Apabila anak sudah bangun, gosok kepalanya sambil bercakap dengan lembut supaya anak segera mandi, dan solat subuh
  • Insya-Allah, anak akan bangun dengan penuh semangat dan segar kerana dikejutkan dengan penuh kasih sayang.
Langkah-langkah ini bukan hanya boleh di praktikkan untuk anak-anak, boleh juga dipraktikkan kepada suami dan semua peringkat usia daripada bayi, kanak-kanak, remaja dan dewasa.

Kebaikan Mengejutkan orang yang sedang Tidur dengan Cermat
  • Semasa tidur kadar degupan jantung kita adalah perlahan. Sebaiknya apabila bangun tidur kita sepatutnya meminimakan pergerakan supaya jantung tak terkejut.
  • Bangun dalam keadaan segar dan cergas
  • Memupuk kasih sayang dalam minda bawah sedar orang yang dikejut kepada orang yang mengejutkan


Doa yang diajar Rasulullah semasa bangun dari tidur ::
Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami sesudah mematikan (tidur) kami. Dan kepadaNYAlah kami akan dikembalikan.DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Friday, August 15, 2014

Bagaimana Mempraktikkan Surah Al-Fatihah Dalam Kehidupan Seharian:Pengisian Rohani

Surah Al Fatihah bermaksud pembukaan.. bersesuaian dengan fitrah asalnya yang merupakan surah yang pertama dalam al- quran...Surah ini juga digelar ummul kitab..

Banyak khasiat dan fadhilat yang diperoleh jika kita mengamalkan surah ini..Mari kita kongsikan tips menggunakan surah ini dalam kehidupan seharian kita.

Tips hasil perkongsian Dr Fatma. Antaranya ::

  • Untuk membuat seseorang sentiasa mengingati kita (suami/isteri/anak2)
    - Baca 14 kali sebelum masuk tidur

  • Untuk merawat penyakit
    - Baca 41 kali dan hembus dalam air. Minum dan mandi menggunakan air tersebut
  • Untuk pesakit mental
    - Baca 7 kali sambil menggosak kepala pesakit sekali pada waktu pagi dan sekali pada waktu malam setiap hari
  • Apabila berada dalam keadaan terlampau sakit
    - Baca 3 kali dan hembus ke dalam segelas air dan minum. Baca satu kali sambil menggosok tempat yang sakit
  • Untuk bayi yang menangis pada waktu malam atau kerap menangis tak kira masa
    - Baca 7 kali sambil mengusap2 kepala bayi
  • Jika tercedera (terluka, disengat lebah,jari tersepit)
    - Baca 3 atau 7 kali, kemudian menggunakan ibu jari ambil air liur pada lelangit dan sapu pada tempat yang cedera.

Kesemua cara di atas INSHA-ALLAH berkesan jika anda mematuhi syarat-syarat berikut:
  1. Percaya dan yakin bahawa Al Fatihah itu adalah sebaik-baik penawar untuk segala macam penyakit.
  2. Baca dengan khusyuk dan betul
  3. Tawakal kepada Allah
  4. Buat untuk niat yang baik

Mari sama-sama kita amalkan dan beroleh manfaat daripada surah Al-Fatihah... Insha-Allah...

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

 ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Thursday, August 14, 2014

Peranan Bapa Dalam Menjayakan Proses Penyusuan susu ibu kepada bayi:: Set Menyusu Shaklee

Ibu yang baru bersalin digalakkan untuk menyusukan anak mereka secara ekslusif selama 6 bulan tanpa makanan lain dan diteruskan sehingga berusia 2 tahun dengan tambahan makanan pelengkap.

Ramai ibu yang berjaya menyusukan anak dala tempoh itu dan tidak kurang juga yang tidak berjaya.. Terdapat banyak faktor yang menyumbang kepada kejayaan dalam proses penyusuan ini. Antaranya::

  • Persediaan mental dan fizikal ibu sejak mula hamil.
  • Ilmu pengetahuan berkenaan tentang penyusuan anak
  • Keadaan emosi ibu dalam pantang
  • Makanan seimbang untuk tubuh ibu dan penghasilan susu
  • Peranan suami atau bapa kepada anak
Dalam entry kali ini, kita akan huraikan tentang salah satu faktor yang menyumbang kepada berjaya atau gagalnya proses penyusuan itu iaitu peranan suami atau si bapa.

Jangan kata penyusuan anak merupakan tanggungjawab dan peranan si ibu sahaja. Bapa juga memainkan peranan yang penting dalam menentukan berjaya gagalnya proses ini.

Mari kita lihat apa peranan bapa
  • Suami perlu memberi sokongan kepada isteri seawal kehamilan lagi. Tanggungjawab menguruskan anak adalah tanggungjawab bersama. Susu ibu merupakan makanan terbaik untuk bayi. Suami perlu mempunyai niat dan azam yang kuat untuk memberikan yang terbaik untuk anak iaitu susu ibu. Suami juga perlu mempunyai pengetahuan yang luas berkenaan dengan hal susu ibu.
  • Suami perlu beri sokongan emosi dan bantu isteri menyediakan kelengkapan Yang mencukupi dan kemudahan kepada isteri untuk menyusui bayi.
  • Suami perlu membantu isteri mengatasi masalah yang dihadapi semasa awal penyusuan. Sokongan fizikal, dorongan dan perhatian suami penting bagi mengelak isteri mengambil jalan mudah dengan memberi susu formula kepada bayi.
  • Suami perlu membantu isteri menyelesaikan semua urusan rumahtangga. Isteri memerlukan masa yang cukup untuk menyusui bayi dengan tenang supaya dapat melancarkan aliran keluar susu..menyusu dalam keadaan tekanan dan masa yang kurang akan merencatkan pengaliran susu.
  • Suami perlu bantu menguruskan bayi seperti tukar lampin, mandikan bayi. Hal ini dapat menzahirkan kasih sayang bapa terhadap bayi kerana bayi juga memerlukan setuhan bapa.
Banyak cabaran sepanjang proses penyusuan ini. Antaranya ::
  • Tidak mendapat sokongan keluarga
  • Mitos dan kepercayaan yang salah
  • Penghasilan kolostrum yang sedikit 1-3 hari kelahiran.
  • Ahli keluarga yang beranggapan susu tidak mrncukupi untuk bayi kerana kerap menangis..
Penyusuan susu ibu bukan hanya memberi kelebihan kepada ibu dan bayi malah juga memberi kelapangan kepada bapa dari segi ekonomi dan masa. Bayi yang diberi susu ibu kurang jatuh sakit dan kos rawatan ke klinik atau hospital dapat dikurangkan.

Set Penyusuan Shaklee

#Vita-Lea
  - multivitamin pemberi tenaga
  - vitamin keperluan tubuh

#B- complex
  - baik untuk saraf dan peredaran darah
  - mengatasi tekanan

#SR Vita- c plus
  - antioksidan
  - menguatkan sistem imun

#OsteMatrix
  - sumber kalsium lengkap dengan magnesium dan vitamin D
  - untuk kesihatan tulang

#Alfalfa
  - milkbooster
  - membantu atasi sakit sendi
  - membuang toxin

#Esp
  - sumber protein non-GMO untuk pembinaan sel
  - penting dalam penyusuan
  - memekatkan susu ibu

Anda juga boleh beli set bajet mengikut kesesuaian bajet anda



DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

 ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***
Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Wednesday, August 13, 2014

Bahaya Makanan Pejal Kepada Bayi Bawah Umur 6 Bulan

Polisi Penyusuan Susu Ibu Kebangsaan menggalakkan ibu menyusukan anak secara eksklusif selama 6 bulan iaitu tanpa makanan lain seperti susu lain, makanan pejal dan air masak.

Ramai ibu bapa yang beranggapan anak mereka telah bersedia untuk makan seawal usia 3 bulan. Malahan ada juga yang diberi makan seawal 4 hari.. Ramai yang menghadapi masalah dengan ibubapa yang menyuruh memberi makan pada bayi baru lahir kerana bayi kerap menangis. Kalau ingkari akan wujud pula suasana tidak bertegur sapa antara anak dan ibubapa atau ibubapa mertua..alasan mereka anak-anak mereka juga diberi makan semasa dalam pantang lagi, sihat dan hidup sampai sekarang.. agak susah untuk kita mendidik orang2 veteran tentang isu ini..Namun masih boleh didik..

Saya juga alami pengalaman yang sama. Tapi mertua saya tidaklah terlalu extreme memaksa saya memberi makan kepada anak saya. Saya hanya diam bila isu ini diutarakan dan tetap dengan pendirian saya anak akan makan hanya apabila usianya menjangkau 5 1/2 bulan atau genap 6 bulan sehingga akhirnya tiada lagi isu ini dibangkitkan. Anak sulung saya makan pada usia menghampiri 6 bulan sebab teruja nak bagi dia mkn..hihihi

Berikut merupakan anggapan orang ramai::

  • Bayi sudah bersedia untuk makan kerana mulut kerap mencicip
  • Bayi kerap menangis kerana lapar
  • Perut bayi lebih kuat jika diberi makan lebih awal
  • Bayi akan lebih kenyang dan tidur akan lebih lena
Sebab-sebab tidak boleh memberi makanan kepada bayi bawah umur 6 bulan antaranya ialah::
  • Penghadaman bayi belum matang
- perut bayi masih muda belum bersedia untuk pecahkan kanji dan karbohidrat
- enzim belum cukup untuk proses pencernaan. Enzim amilase dalam air liur belum boleh mencernakan makanan
- tubuh belum dapat memproses lemak
- buah pinggang tidak boleh proses protein yang tinggi seperti telur, daging dan susu lembu

  • Masalah kesihatan jangka panjang
- ada kajian yang menunjukkan kesan memberi makanan terlalu awal kepada bayi akan terlihat apabila seseorang telah dewasa.
- kelihatan sihat, jaga pemakanan, rajin bersenan namun dijangkiti penyakit kronik atau meninggal kerana penyakit kronik.

  • Masalah dalam penyusuan
- apabila bayi telah diberi makan pelengkap, perut bayi akan penuh dan akan lebih kenyang.
- menyebabkan bayi kurang minum susu ibu. Susu ibu merupakan makanan yang paling seimbang dan berkhasiat untuk bayi 6 bulan ke bawah.
- jika bayi tidak mahu minum susu ibu dengan banyak maka bayi akan kurang khasiat dalam tubuh

  • Bayi belum dapat kunyah atau gigit dengan berkesan
  • Meningkatkan risiko alahan makanan dan jangkitan kuman
  • Usus belum matang dan terdapat risiko kecederaan dan usus tersumbat
  • Buah pinggang tidak cukup matang untuk kendalikan bahan berlebihan dengan makanan pejal
Jom tengok gambar-gambar di bawah..kesan jika bagi makanan terlalu awal kepada bayi




Ni perbandingan saiz perut bayi baru lahir sehingga 1 bulan

Jadi kalau ada sesiapa yang baru rancang2 nak bagi anak makan awal tu fikir-fikirkan semula ye..kesian anak anda..
Jom sayangi anak-anak kita..


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Tuesday, August 12, 2014

Set Anemia Shaklee::Testimonial dan Keistimewaan Vitalea

Anemia merupakan sejenis penyakit kekurangan hemoglobin dalam sel darah merah juga disebut penyakit kurang darah. Hemoglobin merupakan protein pembawa oksigen. Hemoglobin ini menjalankan tugas yang sangat penting dalam sistem badan kita.

Shaklee ada menyediakan set bagi membantu mengatasi penyakit anemia. Terdapat banyak pilihan supplimen dalam shaklee dan sangat membantu menangani penyakit ini.

Set lengkap anemia terdiri daripada ::

  • Vita-Lea Iron Formula - zat besi membantu pembentukan sel darah merah dan menghasilkan sel darah merah yang sihat. Zat besi adalah sebahagian daripada struktur hemoglobin yang membawa oksigen ke tisu dan sel.
  • Sustained Release Vita-C Plus- membantu penyerapan B12 dan zat besi. Membantu pengeluaran hemoglobin dan meningkatkan sistem imun
  • B-Complex- meningkatkan sel darah merah dan hemoglobin lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk B5, B6, B12 dan folate.
  • ESP- sumber protein penting
Jika anda mempunyai bajet yang kurang, ada juga set bajet untuk anemia::
  1. Set A
@Vitalea
@B-Complex
@Vitamin C

2.   Set B
@Vitalea
@B-Complex

3.   Set C
@Vitalea




Testimoni Anemia

Berikut merupakan testimoni pengguna produk shaklee untuk merawat anemia. Penggunaan produk vitalea dan esp.



Fungsi dan Kelebihan Vita-Lea

# penambah tenaga dan stamina
# pelengkap nutrisi yang diperlukan badan
# keupayaan sistem reproduktif
# melindungi fungsi organ seperti buah pinggan dan jantung
# memastikan kemandirian sel
# membantu dalam stimulasi metabolisma dan anti penuaan.

 

Kelebihan multivitamin dan mineral dalam Vita-Lea

> Vita A - Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

> Vita D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

> Vita E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

> Vita C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

> Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.

> Vita B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

> Vita B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

> Vita B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

> Vita B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

> Vita B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

> Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

> Vita B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

> Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

> Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

> Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

> Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

> Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.

> Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.

> Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi
Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Monday, August 11, 2014

Anemia ibu hamil :: Gejala dan Cara Atasi dengan Set Anemia Shaklee

Anda sedang hamil? Anda alami masalah anemia semasa hamil? Anemia boleh menjadi sangat bahaya jika tidak dirawat.. Juga boleh memberi kesan buruk kepada bayi dalam kandungan anda.. Jom kita lihat apa itu anemia dan bagaimana cara mengatasinya..

Apa itu anemia

Anemia adalah satu keadaan dimana badan seseorang itu mempunyai jumlah sel darah merah atau hemoglobin yang kurang daripada paras normal.
Sel darah merah atau hemiglobin ini mempunyai fungsi yang sangat penting iaitu mengangkut oksigen daripada paru-paru dan mengagihkan ke seluruh tubuh.

Semasa hamil, berlaku banyak perubahan fisiologi badan antaranya peningkatan penghasilan isipadu darah dalam badan.. jika hemoglobin yang dihasilkan tidak selari dengan penghasilan isipadu darah, maka anemia akan berlaku. Bacaan hemoglobin kurang daripada 11g/dL adalah anemia.

Anemia ibu hamil diburukkan lagi jika ibu hamil itu menghidap:

  • Thalasemia
  • Leukemia/ limfoma
  • Kegagalan sum-sum tulang
  • G6PD
Sekiranya anda menghidapi sakit seperti di atas atau faktor genetik, sebaik sahaja anda disahkan hamil sila 
  • rujuk kepada doktor untuk pantauan dan rawatan segera.
  • Kenali gejala dan jenis anemia
  • Lakukan pemeriksaan darah dan kadar hemoglobin
Pemantauan khusus bagi ibu hamil dengan anemia penting bagi ibu hamil serta melindungi janin daripada kecacatan dan kelahiran pramatang.

Antara gejala-gejala anemia adalah::
  • Sentiasa lemah dan keletihan
  • Sesak nafas
  • Degupan jantung yang laju
  • Berpeluh-peluh
  • Wajah pucat
  • Mual dan pening kepala
  • Mata kabur

Tips atasi anemia
  1. Elakkan minum kopi, teh dan susu semasa makan hidangan utama kerana mengurangkan penyerapan zat besi
  2. Pil kalsium dan pil suplimen yang lain tidak bole dimakan bersama..jarakkan 2 jam pengambilan antara duanya
  3. Makan nasi bersama air yang tinggi vitamin c seperti jus oren fan limau atau air kosong supaya penyerapan zat besi lebih tinggi
  4. Suplimen zat besi diambil setengah jam sebelum atau 2 jam selepas hidangan utama
  5. Lebihkan pengambilan sumber vitamin c dan minum banyak air bg mengelak sembelit.
  6. Makan makanan bersumber protein/makanan laut sekurang-kurangnya 3 kali seminggu
  7. Perah jus limau ke atas makanan

Set Anemia Shaklee

#vita-lea :: sumber zat besi
#vita- C :: untuk penyerapan zat besi yang lebih optimum
#B- Complex :: 
#ESP :: sumber protein..sesetengah anemia bukan terjadi kerana kurang zat besi tetapi kurang protein dalam diet makanan seharian.



DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Friday, August 8, 2014

Melatonin :: Risiko kekurangan hormon melatonin dan langkah-langkah meningkatkannya

Apa itu melatonin?
Sejenis hormon yang dihasilkan oleh kelenjar pineal yang jauh di dalam otak yang berfungsi merangsang rasa mengantuk dan tidur.

Penghasilan hormon melatonin yang kurang boleh membahayakan kesihatan anda.Penghasilan melatonin yang tidak mencukupi boleh menyebabkan:

  • Tubuh tidak kuat dari segi pertahanan badan
  • Menekan srl tubuh termasuk sel kanser..
Pada amnya tubuh menghasilkan 5-25 mikrogram melatonin setiap malam. Penghasilan hormon ini akan berkurang atas faktor usia dan aktiviti harian dan menyebabkan anda berada dalam kegelisahan dan menghadapi masalah tidur

Namun begitu masalah kekurangan hormon melatonin ini boleh diselesaikan dengan cara:
  • Pil melatonin
  • Ubah gaya hidup
Mari kita lihat cara-cara yang boleh kita lakukan untuk membantu tubuh kita menghasilkan melatonin yang mencukupi secara semulajadi.

Perubahan gaya hidup kepada gaya yang lebih sihat dilihat dapat meningkatkan jumlah melatonin. Berikut antara langkah-langkahnya:
  • Tingkatkan pendedahan kepada cahaya matahari terutama pada waktu pagi. Contoh melakukan aktiviti luar rumah seperti bersiar-siar di taman atau berjoging
  • Mengubah cara tidur = tidur lebih awal, tutup lampu dan berehat sepenuhnya.tidur lewat akan mengubah pengeluaran melatonin, anda akan mengantuk pada waktu siang dan akan mengganggu rasa mengantuk pada waktu malam
  • Makan makanan yang kaya dengan
@niacinamida-daging merah,sayur hijau,ikan
@vitamin B6
@kalsium- susu,keju
@magnesium- sayur berdaun gelap

  • Makan buah seperti pisang, tomato dan ceri. Buah-buah ini mempunyai kandungan yang sama dengan pil melatonin. Tetapi buah ini lebih selamat daripada pil kerana tanpa kesan sampingan dan menyebabkan tidur lebih lena.
  • Uruskan tekanan. Anda boleh melakukan senaman, yoga dan meditasi jika sedang stress. Tekanan yang tinggi akan menyekat pengeluaran hormon melatonin.

Cadangan set Insomnia Shaklee

Selain daripada cara-cara di atas, anda boleh mengambil suplimen shaklee bagi menyelesaikan masalah sukar tidur...

Anda tidak perlu risau kerana suplimen ini selamat dan semulajadi. Tanpa kesan sampingan yang tidak elok.

#OsteMatrix- sumber magnesium dan kalsium


#ESP- mengandungi tryptophan yang membantu hormon tidur.

Jika anda menghadapi masalah sukar tidur malam boleh la cuba cara-cara semulajadi di atas atau amalkan mkn suplimen2 yang dicadangkan...




DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

 ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut :
 Hubungi Fatiha (SID : 1150701) sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Thursday, August 7, 2014

Set Resdung :: Kenali Sinusitis-Tanda-tanda dan Penyebab

APA itu sinus?
Sinus adalah rongga yg dipenuhi udara atau bendalir yang terletak diantara tulang muka yang mengelilingi hidung..

Sinus terbahagi kepada empat bahagian. Antaranya adalah:
  • frontal
  • Sphenoidal
  • Ethmoid
  • Maxillary

Sinus ini berfungsi untuk
  • Meringankan tulang hidung
  • Beri resonan pada vokal.

Sinusitis terjadi apabila?
  • bendalir diruangan ini tidak dapat mengalir secara semulajadi turun ke salur tekak dan akan mengakibatkan keradangan
  • disebabkan alahan kepada sesuatu..
  • Berlaku disebabkan jangkitan atau halangan di bahagian sinus
  • Struktur tulang yang sedikit bengkok

Walaupun kadang kala ia nampak biasa dan tidak serius namun jika tidak dirawat akan menyebabkan keadaan menjadi lebih teruk dan boleh membawa maut.

Tanda-tanda anda mengalami sinusitis
  • Sakit pada bahagian tertentu seperti dahi, atas kening, sekitar pipi, atas gigi, sekitar dan belakang mata
  • Pening kepala
  • Hidung tersumbat
  • Banyak lendir kuning pekat/hijau
  • Wajah bengkak jika kronik



Set resdung shaklee
#alfalfa
#B-Complex
#SR Vita-C


Cadangan pengambilan suplimen
#alfalfa
2-4 biji permulaan jika masih tak nampak kesan tambah sehingga 10 biji...jika menyusu bayi sila pantau najis bayi

#B-Complex
1 biji sehari selepas makan

#SR Vita-C
1-2 biji sehari selepas mkn


**jika masih tiada sebarang perubahan boleh ubah cara mkn mengikut kesesuaian. Rujuk doktor jika penyakit masih tidak sembuh.


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***


Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi
Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri


"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Wednesday, August 6, 2014

Kencing manis semasa hamil ::Set Kehamilan Lengkap Shaklee

Kencing manis semasa hamil atau lebih dikenali sebagai diabetis gestasi (GDM) berlaku kerana terdapat perubahan hormon semasa kehamilan. Semasa hamil, pankreas perlu menghasilkan hormon insulin yang lebih berbanding keadaan sebelum kehamilan berlaku. Hormon ini berfungsi mengawal paras gula dalam darah. Kencing manis berlaku apabila pankreas gagal menghasilkan hormon insulin yang mencukupi dan fungsi hormon itu terganggu menyebabkan paras gula dalam darah tidak dapat dikawal dan meningkat. Plasenta juga pada masa yang sama menghalang penghasilan hormon insulin oleh tubuh ibu.

Kebiasaannya kencing manis semasa hamil akan hilang selepas ibu selamat melahirkan bayi. Namun ada juga sesetengah kes, ibu terus menghidap kencing manis walaupun selepas melahirkan anak.. Kencing manis semasa hamil merupakan sesuatu yang normal dan hampir dua hingga 14% wanita diserang penyakit ini semasa hamil

Penyakit ini boleh dikesan dengan melakukan ujian MGTT (Meal Glucose Tolerant Test) atau nama popularnya minum air gula. Pada kebiasaannya ibu hamil yang berusia 25 tahun dan keatas tanpa faktor keturunan akan menjalani ujian ini sebanyak 2 kali tetapi jika ada keturunan yang berpenyakit kencing manis maka ujian ini akan dijalankan sebanyak 3 kali sepanjang kehamilan.

Simptom-simptom kencing manis
  • keletihan
  • dahaga yang melampau
  • kerap buang air kecil
  • penglihatan kabur

Tips kawalan pemakanan dan diet secara sihat untuk penghidap kencing manis semasa hamil

Ibu hamil perlu mengawal pengambilan makanan dengan betul kerana pemakanan merupakan salah satu faktor yang akan menentukan penyakit kencing manis ini menjadi bertambah baik atau bertambah buruk. Ibu hamil dengan kencing manis kebiasaannya akan disarankan berjumpa dengan pakar pemakanan agar dapat merancang cara pemakanan yang sihat. Di bawah ini merupakan antara tips yang disarankan kepada ibu hamil dengan kencing manis...

  • makan tiga kali sehari (sarapan, makan tengahari, makan malam) dan dua atau tiga kali sajian snek sihat diantara waktu  makan utama.
  • makan pada kadaran yang betul - tidak lebih dan tidak kurang kerana ibu hamil perlukan nutrisi yang cukup untuk perkembangan bayi
  • kurangkan pengambilan susu kerana susu boleh menyebabkan peningkatan paras gula dengan cepat. ibu hamil boleh mengambil pil kalsium bagi menggantikan susu.
  • hadkan pengambilan buah-buahan kerana buah juga mempunyai kandungan gula yang tinggi. 1 hingga 3 hidangan sehari.
  • elakkan makanan manis dan pencuci mulut.
  • sentiasa kekal aktif dan melakukan senaman ringan

Set Kehamilan Lengkap Shaklee

Anda juga boleh mencuba suplimen-suplimen shaklee semasa anda hamil. ini juga boleh membantu mengawal paras gula dalam darah, memberi tenaga kepada anda dan memberi anda kenangan manis semasa hamil yang pasti anda tidak akan lupakan..

Jom tengok apa yang ada dalam set kehamilan shaklee ini

Trimester pertama

#vita-lea
  • multivitamin dan zat besi yang penting untuk pembentukan sel darah merah dan perkembangan janin
  • bantu stabilkan darah dan mengelakkan anemia semasa hamil


#B-Complex
  • penting dalam pembinaan tulang
  • mengelak kecacatan pada janin
  • mengurangkan risiko kecacatan saraf bayi

#Vita-C
  • meningkatkan sistem imun dan pertahanan badan
  • membantu meningkatkan kadar serapan zat besi

#Ostematrix
  • membantu pembinaan sel
  • membantu pertumbuhan gigi
  • membantu pembentukan tulang
  • sumber kalsium dan magnesium


Trimester kedua & ketiga

#trimester 1

#Omega guard
  • bantu pembentukan otak bayi dari awal
  • penting untuk mata bayi
  • mengawal paras kolestrol untuk ibu

Add on

#ESP
  • membina dan memperbaharui sel, hormon dan enzim
  • mengelakkan kecacatan janin
  • bekalkan asid amino yang untuk pembinaan otot dan organ bayi
  • bantu pertumbuhan plasenta
  • membantu dalam penghasilan susu



 Cadangan pengambilan
  • Vita-Lea :: 1 biji
  • B-Complex :: 1 biji
  • SR Vita-C :: 1 biji
  • OsteMatrix :: 4 biji
  • Omega Guard :: 1 biji
  • ESP :: tidak lebih 3 scoope sehari
 ***suppliment ini hanya cadangan sahaja..boleh pilih ikut kesesuaian dan bajet anda..

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut :
Hubungi Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016
Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri


 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

Tuesday, August 5, 2014

Set Kesuburan Shaklee :: Tips cepat hamil

Anda baru berkahwin dan ingin segera hamil?

Atau
 
Anda sudah lama berkahwin tapi masih tiada zuriat?
Mungkin masih belum ada rezeki daripada Allah..namun kita tidak seharusnya hanya berserah tanpa usaha..disamping doa dan beriktiar kita juga boleh mencuba suplimen2 yang boleh membantu menambah kesuburan diri dan sebagai persediaan apabila hamil kelak..

Berikut saya kongsikan beberapa tips mudah hamil bagi pasangan-pasangan yang belum mempunyai zuriat atau yang ingin menambah lg zuriat..

  1. Sekiranya anda berbadan gempal cuba kurangkan berat badan anda dan sekiranya anda mempunyai berat badan yang kurang anda harus menambah berat badan anda.. berat badan juga memainkan peranan yang penting dalam proses kehamilan..jadi cuba dapatkan berat badan yang ideal untuk tubuh anda
  2. Lakukan hubungan dalam waktu subur andadan kerapkan berhubungan
  3. Tingkatkan kesuburan suami dan isteri. anda boleh mengambil multivitamin untuk meningkatkan kesuburan
  4. Lakukan senaman secara rutin untuk mengelakkan tekanan dan sebagai persediaan untuk anda hamil
  5. Pengambilan makanan yang seimbang seperti dalam piramid makanan..cuba kawal diet harian anda. jangan merokok, mengambil dadah dan minuman keras kerana ia akan mengganggu kesuburan badan anda. Pantau pengambilan ubat-ubatan anda agar tidak menjejaskan tahap kesihatan kesuburan anda sekaligus boleh menyebabkan anda sukar untuk hamil
  6. Mengelakkan diri daripada tekanan. Jika anda berasa tertekan, jangan biarkan diri anda terus hanyut dalam tekanan tersebut kerana ia boleh menyebabkan ketidaksuburan.. Anda boleh rehat dan tenangkan diri dengan melakukan aktiviti yang anda sukai seperti ::
    • membaca dan mendengar muzik
    • memasak
    • memanjakan diri di spa
    • berbual mesra dengan suami
    • bersosial dengan rakan dan keluarga
    • melakukan senaman yang anda gemar
  7. Akhirnya jika anda masih tidak hamil lagi, pergilah berjumpa dengan doktor anda untuk melakukan pemeriksaan tahap kesuburan suami isteri. kedua-duanya juga perlu diperiksa kerana bukan hanya isteri sahaja yang perlu subur untuk mendapatkan zuriat..

Cadangan pengambilan vitamin-vitamin bagi meningkatkan kesuburan dan mempercepatkan anda hamil..jom baca---------->>

Jom kita tengok set kesuburan Shaklee::


#suami
   
  • Zink Complex
    • Bantu pembentukan hormon testosteron
    • Bantu pembentukan sel sperma yang sihat dan sempurna
    • Beri tenaga kepada sperma untuk sampai ke ovum
   
  • Vita-E Complex
    • Bantu suburkan sel reproduksi lelaki
    • Tingkatkan tahap kesuburan

#isteri

  • GLA Complex
    • Membetulkan hormon wanita
    • Mengecutkan cyst
    • Membantu merawat masalah kewanitaan
    • Menyihatkan rahim sebagai persediaan untuk hamil
  
  • B-Complex
    • Asid folik dan biotin penting untuk persediaan hamil
    • Membantu elakkan tekanan perasaan
    • Memberi tenaga kepada tubuh badan




set di atas ini hanya cadangan sahaja.. anda boleh pilih mengikut bajet anda..boleh ditambah dan boleh juga dikurangkan mengikut kesesuaian anda... 

Monday, August 4, 2014

Arthritis - gejala dan tanda-tanda

Arthritis?

ape benda arthritis ni???mesti semua dah sedia maklum arthritis ni adalah sakit yang terjadi pada bahagian sendi badan terutama pada sendi kaki dan lutut.. penyakit  ini bole menyerang sesiapa sahaja..tak kira la anda muda atau tua perempuan atau lelaki..

arthritis ni ada banyak jenis tetapi yang kerap ditemui adalah daripada jenis:
  • Osteoarthritis - berlaku kemusnahan pada rawan yang menyaluti tulang sendi. kebiasaannya terjadi kepada org tua, org yg berkerja keras serta orang yang mempunyai berat badan terlampau/ obes..biasa akan berasa sakit pada bahagian pinggang, lutut dan tulang belakang
 
  • Arthritis reumatoid- berlaku pada sendi2 di bahagian jari dan pergelangan tangan. kadang kala juga melibatkan bahagian bahu, lutut dan kaki. perlu rawatan awal bagi mengelakkan kecatatan..

Tanda- tanda Arthritis

> Osteoarthritis
  • sakit serta berlaku pembengkakan dibahagian sendi
    • pinggang
    • lutut
    • tulang belakang
    • siku
    • sendi hujung jadi (wanita)
  • pergerakan terhad kerana rawan telah hilang
>Reumatoid
  • sakit yang berpindah2 dan berulang pada sendi
  • merah dan hangat pada sendi
  • terasa mencucuk2 di bahagian hujung badan
  • tidak boleh menggerakkan sendi secara normal
  • pembengkakan sendi kebiasaannya secara simetri
  • kekejangan
  • badan terasa lemah dan letih
  • demam

 Bagi anda yang mengalami simptom2 di atas anda harus berjumpa dengan doktor untuk sebarang rawatan kerana rawatan untuk arthritis ini berbeza mengikut jenis-jenis arthritis yang dideritai anda..

anda boleh mengambil suplimen-suplimen tambahan bagi membantu mengurangkan masalah ini..suplimen yang dicadangkan adalah Set Sendi Shaklee...

#AJHT (Advance Joint Health Tablet)
    • mengandungi glucosamin yang membantu melicinkan gerakan sendi
    • melindungi tulang rawan
    • melegakan sakit sendi

#OsteMatrix
    • membekalkan kalsium
    • menguatkan sendi
    • mengurangkan sakit dan radang sendi
    • diserap oleh tubuh dalam masa 12 jam

#Omega Guard
    • menyokong fungsi glucosamin - kekalkan kesihatan sendi
    • elakkan tulang rawan daripada cepat merosot dan hilang
    • melegakan sakit sendi dan keradangan

>>>berminat untuk mencuba??dapatkan set sendi anda sekarang..
info dan konsultasi percuma dari saya hubungi ------->
fatihah -----> 0126602016 (whatsapp/sms)
fb----->ariefatiha (PM)
page------->bondaseri



Saturday, August 2, 2014

Kenapa Shaklee?

 Kenapa anda disarankan untuk join shaklee?Tk kira la nk makan sendiri ke atau buat bisness..byk kelebihannye..masa mula2 nk join tu rase ragu2 jgk..tp sbnrnye byk kelebihan...klau guna produk tuk diri sendiri dan keluarga pon bole untung...badan sihat,  kulit cantik, bertenaga dalam masa yg sama dpt cash bonus dr Shaklee tiap2 bulan..

Jom kita review lg ape yg menarik tentang shaklee ni..

   1.   Produk yg terbaik dan berkualiti

Shaklee ni adalah produk yg well known skrg ni...rasenya kebanyakan org pn tau dan pernah dengar tentang shaklee ni..ramai yang dah cuba dan dah berjaya pun mengatasi atau mengurangkan masalah yang dihadapi. banyak testimoni pengguna2 shaklee yang dah berjaya dan sekarang dah jadi viral di media2  sosial..

   2.  MLM yang lain daripada lain

kebiasaannya MLM yang kita dengar based on kene carik org, tkyh jual produk, goyang kaki tunggu duit masuk dalam akaun, downline yang kene keje teruk2 tp upline yang untung, modal rm 10 cukup bulan bole dapat 10k la...kn..kn..tp shaklee tk macam tu..shaklee ni menepati syariat...sape yang usaha lebih dapat lebih..sape usaha kurang dapat kurang la..tkde wujud upline goyang kaki tggu bonus dalam akaun..downline keje teruk...downline bole naik rank lebih tinggi dan lebih awal daripada upline klau downline usaha lebih daripada upline..jadi sama2 kene usaha..tkde istilah goyang kaki dan tk jual produk..





   3.  Perbezaan Shaklee
  • Sentiasa selamat- melebihi 100,000 ujian kawalan kualiti dijalankan setahun bagi memastikan keberkesanan dak ketulenan sebenar. lebih daripada 350 ujian dijalankan ke atas setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya
  • Sentiasa berkesan - bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen. disokong oleh oleh bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 100 bahan kajian penerbitan
  • Sentiasa mesra alam - Produk mesra alam yang benar-benar selamat untuk anda, rumah juga bumi kita. peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yang mesra alam.

   4.  Bonus yang ditawarkan

  • Car bonus
  • Cash bonus - setiap bulan berdasarkan sales
  • Convention



  5.  WAHM
Sebab yg paling penting..Jd work at home mummy ni byk benefitnye.. antaranya adalah

* bole kerja bila2 masa yg kita selesa
* bole tgk ank besar dpn mata sbb sambil keje sambil jaga anak sambil buat kerja rumah
* bole cuti bila2 masa
* byk lg sbnrnye

Berminat nk order atau tau lebih lg tentang shaklee
Contact fatihah 0126602016

jom reramai meriahkan shaklee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...