Friday, July 31, 2015

Tingkatkan Tahap Kesuburan Dengan Tauge

Tingkatkan Tahap Kesuburan Dengan Taugeh | Kebaikan Taugeh Yang Tak Ramai Orang Tahu | Set Kesuburan Shaklee


Assalamualaikum..

korang suka makan taugeh tak? Sedap sebenarnya taugeh ni..lebih-lebih lagi yang kita cambahkan sendiri... sebenarnya banyak manfaat taugeh ni yang ramai orang tak tau...saya pun baru tau..hehehe

taugeh ni kita boleh buat masak macam-macam. Namun sebaiknya diambil dalam keadaan mentah kerana zat yang ada dalamnya masih kuat.

Tapi kalau tak boleh makan mentah korang boleh je campur dalam sup atau sayur lain tapi masak sekejap je supaya tak lembik. Jika masak sekejap je, kandungan vitamin c dan enzim dalam taugeh hanya rosak 20 peratus je berbanding kalau rebus lama dan dianggarkan kandungan nutrisi yang rosak 60 peratus.

Mari baca lagi kebaikan dan manfaat taugeh ni..

Kebaikan Taugeh Yang Ramai Orang Tak Tahu

1. Mencegah kanser
- terdiri daripada kumpulan kacang hijau, alfalfa dan sebagainya
- banyak unsur fitokimia yang berkhasiat. Antaranya adalah kanavanin
- sejenis asid amino berupaya mencegah leukemia, kanser di usus dan pankreas

2. Hadiah untuk wanita
- kandungan estrogen semulajadi dan fungsinya mirip estrogen sintesis
- mampu tingkatkan kekuatan dan susunan tulang dan mencegah masalah tulang rapuh
- dengan pengambilan kerap dapat elak kanser payudara, PMS dan masalah menopaus

3. Menambah kesuburan
- mampu tingkatkan tahap kesuburan lelaki dan wanita
- mampu hasilkan sperma yang kuat dan berkualiti
- fungsinya juga hampir sama bagi wanita

4. Mengurangkan lemak
- pesakit angin ahmar dan serangab jantung disarankan supaya ambil banyak taugeh dalam hidangab seharian kerana saponi dalam taugeh bertindak menghalau lemak jahat tanpa menjejaskan kandungan lemak baik..
- penyakit ini selalunya disebabkan oleh kadar lemak dalam darah terlalu tinggi


Set Kesuburan Shaklee


Wanita

1. Gla Complex - membantu stabilkan hormon, menggalakkan kesuburan dengan membantu banyakkan lendir supaya sperma dapat hidup lebih lama dan berenang lebih jauh dalam tiup fallopio

2. Zink Complex - Melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina

Lelaki

1. Vita E Complex - bantu tingkatkan hormon seks. Bantu meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi

2. Zink Complex - bantu menambah kuantiti sperma dan menguatkan bahagian kepala dan ekor sperma supaya sperma dapat berenang lebih laju dan jauh dan bersenyawa dengan ovum


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Berhari Raya Di Rumah Sahabat

Berhari Raya Di Rumah Sahabat

Assalamualaikum...

Hari rabu hari tu baru berkesempatan berkunjung ke rumah sahabat..tu pun dah malam baru dapat keluar sebab en. Husband keje balik petang...

Pergi rumah sorang je pun sebab dah malam dah..sampai rumah dia pun dah pukul 10 lebih..siap sesat-sesat lagi...tak jumpa rumah...pernah datang sekali je tu pun dah lama...

Sampai je keysha dengan adeena dh tidur... keysha bangun dah bila kereta berhenti tp adeena tidur sampai ke sudah...

Jom tengok gambar sikit...


Lontong tu...sedap...memang teringin nak makan lontong ni..hari tu kat kampung tak sempat nak buat..


Gamba anak-anak je ade...amna dan keysha...nampak tak baju hijau kat belakang keysha tu? Ade en. Hsbnd...


Again...amna n keysha...n mummy amna...sahabat baik saya...


Adeena datang pun tidur balik pun tidur...


Kitorang gerak balik dalam pukul 11..anak-anak pun dah mengantuk dah...sampai rumah dekat pukul 12 juga kot...

Siap-siap sume terus masing-masing tidur kepenatan...

Terima kasih Hana n Shawal sebab jemput kitorang datang rumah dan jamu kitorang dengan makanan yajg sedap-sedap....

Terima kasih juga kepada en husband, Harizal kerana sudi bawa saya berkunjung ke rumah sahabat saya..


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Thursday, July 30, 2015

Kenali Perkembangan Bayi Melalui Senyuman

Kenali Perkembangan Bayi Melalui Senyuman


Assalamualaikum...

Kita biasa fokus pada perkembangan fizikal bayi seperti merangkak, berdiri dan berjalan. Tapi hari ni nak cerita pasal senyum...senyuman bayi juga berkembang seiring bertambah usia bayi. daripada senyuman refleks sehingga ke senyuman yang sebenar.




Perkembangan Senyuman Bayi Seiring Pertambahan Usia


0 hingga 1 bulan
- senyuman bayi baru lahir masih belum ada kaitan dengan emosi yang dia rasakan.
- senyuman itu adalah secara spontan
- anak tiba-tiba tersenyum semasa mengantuk atau ketika dia sedang melewati waktu tidur

6 hingga 12 minggu
- bayi mula sering tersenyum ketika bangun dan tidur
- secara berperingkat bayi mula beri tindak balas terhadap rangsangan disekitarnya
- mula2 bayi lebih cepat beri respon pada suara kemudian pada rangsangan audio dan visual
- tak perlu risau jika jika bayi korang hanya senyum pada usia 12 minggu kerana ianya normal

3 hingga 4 bulan
- bayi dah mampu senyum.
- bayi akan tersenyum jika mereka mahu tersenyum..tak perlu di paksa
- bayi dah mampu bagi respon terhadap interaksi di hadapannya
- korang boleh beri reaksi,wajah yang terbaik bila berhadapan dengan bayi

6 bulan
- pada usia 4 hingga 6 bulan bayi tersenyum kemudian berpaling
- mereka sedang belajarmelatih kemampuan mengatur emosi daripada kegembiraan
- bila dia kembali melihat korang dia akan senyum semula

12 bulan
- mula usia 8 hingga 1 tahun, bayi mula pamerkan pelbagai ekspresi ketika tersenyum
- mungkin akan buka mulut untuk ketawa dan keluarkan suara
- senyuman merupakan respon daripada interaksi sosial dan satu cara bayi berkomunikasi
- jika bayi tak senyum, mungkin dia berasa tidak selesa atau sakit
- jika selepas usia 3 bulan bayi korang masih tidak boleh senyum, segera berjumpa pakar kerana bimbang ada kelainan pada saraf di otak.

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Tua Sebelum Usia Apabila Uban Singgah Di Kepala

Tua Sebelum Usia Apabila Uban Singgah Di Kepala | Punca Rambut Beruban | Tip Mencegah Uban | Shaklee Bantu Cegah Rambut Beruban


Assalamualaikum...

Uban kadang kala menjadi igauan ngeri tak kira bagi lelaki atau wanita lebih-lebih lagi usia baru menginjak ke awal 20-an.

Faktor keturunan menjadi sebab utama berlakunya masalah uban pada usia muda. Merokok juga boleh menyebabkan rambut menjadi beruban dengan cepat kerana kandungan nikotin dalam darah akan menghapuskan zat dan gizi yang diperlukan dalam rambut.



Punca Rambut Beruban

1. Tidak menjaga kebersihan rambut seperti tidak mencucinya dengan betul
2. Menggunakan syampu yang tidak sesuai atau menggunakan sabun mandi untuk mencuci rambut
3. Stress berlebihan turut menjadikan pigmen rambut berkurangan dan menjadi putih
4. Penggunaan pewarna rambut yang kerap kerana bahan kimia dalam pewarna rambut akan menyebabkan pigmen rambut rosak


Tips Mencegah Rambut Daripada Beruban


1. Jaga kebersihan kulit kepala

Gunakan syampu yang sesuai supaya kulit kepala dan rambut sihat. Penggunaan syampu anti penuaan dan limau purut mampu mengatasi masalah rambut beruban

2. Ambil zat besi

Makanan yang ada zat besi boleh bantu berikan zat warna pada rambut dan buatkan rambut tumbuh dengab subur dan hitam. Makanan seperti lemon dan bayam bantu berikan zat besi yang tinggi dalam badan

3. Cegah stress

Tekanan yang dihadapi seharian boleh jadi punca terjadinya penuaan pada rambut. Atasi stress dan lakukan sesuatu perkara dengan tenang. Dapat cegah keluar uban sebelum waktunya

4. Pemakanan sihat

Malnutrisi juga penyebab timbul uban pada rambut. Diet berlebihan akibatkan kurang kandungan gizi yang diperlukan tubuh dan punca uban tumbuh. Makan secara seimbang

5. Rawatan teratur

Lakukan dirumah. Campur labu dengan minyak kelapa dan usap pada rambut selama 1 jam dan bilas. Lakukan sekerap yang mungkin

6. Daun kari

Membantu menghitamkan rambut. Gosok beberapa helai daun kari dan campur dengan air suam. Sapukan pada rambut


Produk Shaklee Bantu Cegah Rambut Beruban


# Vivix
- mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular

# Esp
- Rambut dibina dari protein

# Collagen powder
- menggalakkan rambut sihat

# B Complex
- mengurangkan stress

# Vita lea
- mengimbangi nutrien

# Zink Complex
- menggalakkan rambut sihat

# Carotomax
- antioksidan


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Wednesday, July 29, 2015

Daging Hitam Manis Berkentang

Daging Hitam Manis Berkentang


Assalamualaikum...

Jom cuba resepi ini...

Bahan :


500g daging batang pinang - dipotong dadu
1 sudu besar jintan manis
1 sudu besar biji ketumbar
1 batang kayu manis
1 sudu kecil bunga lawang
2 sudu besar rempah kurma
1 inci halia- dikisar
4 biji bawang merah - dikisar
½ cawan cili kisar
2 sudu besar kicap pekat
1 cawan kicap lemak manis
2 biji kentang - dipotong dadu dan digoreng
1 batang cili hijau
Garam dan serbuk perasa ayam




Cara membuat


1. Panaskan minyak, tumis bawang, cili kisar, kulit kayu manis, bunga lawang sehingga garing dan naik bau
2. Daging yang telah dipotong kiub diperap bersama rempah kurma, jintan manis dan biji ketumbar yang telah dikisar serta kicap pekat
3. Masukkan daging dan tumis sehingga daging empuk. Tambah kicap lemak manis, cili hijau, garam dan serbuk ayam. Kacau sehingga agak kering.
4. Akhir sekali masukkan kentang
5. Sedia dihidangkan

Selamat mencuba....

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

3 Tahap Semasa Proses Kelahiran Bayi

3 Tahap Semasa Proses Kelahiran Bayi |Tahap Pertama : Pembukaan Pangkal Rahim|Tahap Kedua : Kelahiran Bayi|Tahap Ketiga : Pengeluaran Plasenta | Set Bersalin Asas Shaklee


Assalamualaikum...

Bagi korang yang pernah bersalin mesti tau rasa sakitnya macam mana kan..tapi biasanya lepas kita dah tengok wajah bayi kita rasa sakit tu terus hilang dan lupa dah macammana rasanya...bagi saya la.. Rasa sakit sebelum bayi lahir disebabkan oleh kontraksi rahim yang membuka serviks untuk laluan bayi, plasenta dan membran plasenta

Kelahiran dibahagikan kepada 3 tahap iaitu pembukaan pangkal rahim, kelahiran bayi dan keluarnya placenta...


3 Tahap Kelahiran Bayi


Tahap Pertama : Pembukaan Pangkal Rahim

@ Serviks terbuka seluas 10cm berdasarkan pada diameter pada pembukaan penuh. Ketika serviks memendek dan menegang, saluran peranakan melengkung dengan vagina terbentuk yang memudahkan bayi untuk keluar.

@ ketika bayi ditolak ke bahagian luar ke rongga pelvis akan berikan tekanan pada pundi kencing dan saluran buang air besar

@ ketika serviks tertarik sepenuhnya, ada tolakan besar yang menolak. Air ketuban akan pecah ketika ini

@ kontraksi semasa melahirkan sehingga pembukaan penuh serviks boleh memakan masa selama 10-14 jam pada kelahiran pertama. Kelahiran seterusnya biasanya lebih cepat


Tahap Kedua : Kelahiran Bayi

@ tahap bayikeluar adalah bermula dari pembukaan penuh serviks sehingga pada masa bayi keluar. Pada kelahiran pertama tahap ini berlangsung selama 1 hingga 2 jam

@ kontraksi dirasakan pada setiap 2 hingga 2.5 minit dan  lama setiap kontraksi kurang daripada 1 minit. Setiap kali berlaku kontraksi bekalan oksigen bayi akan kurang. Terlalu lama pada tahap ini boleh sebabkan bayi tertekan dan berbahaya

@ jika bayi tidak dilahirkan dalam tempoh 1 jam pembedahan diperlukan

@ sekarang ini hanya sebahagian kecil wanita menderita sakit dan mengambil risiko melahirkan bayi dengan tempoh masa yang lama. Mukosa dalam hidung dan kerongkong dikeluarkan segera setelah bayi lahir supaya saliran pernafasan bersih. Sejurus selepas bayi telah mengambil nafasnya yang pertama dan menangis, tali pusat kemudian diikat.


Tahap Ketiga : Pengeluaran Plasenta ( uri )

@ semasa bayi dilahirkan kontraksi rahim menyebabkan plasenta terpisah dari dinding rahim. Kemudian plasenta keluar melalui serviks

@ rasa sakit sedikit pada ketika ini kerana plasenta lembut dan jauh lebih kecil daripada bayi

@ suntikan mungkin diberikan pada saat terakhir kelahiran untuk membantu kontraksi uterus dan mengeluarkan plasenta dan mengurangkan pengeluaran darah

@ jika memerlukan jahitan, biasanya dilakukan setelah plasenta keluar

Set Bersalin Asas Shaklee


1. Vita lea
- bantu bekalkan nutrien yang diperlukan oleh ibu berpantang untuk menyembukan luka
- bantu hasilkan sel darah merah bagi,menggantikan darah yang hilang semasa bersalin
- beri tenaga kepada ibu lepas bersalin
- beri nutrien yang tak dapat diperoleh daripada makanan dalam tempoh berpantang

2. Vita C
- penting dalam proses penyembuhan luka
- meningkatkan imuniti ibu supaya dapat mengelak sebarang jangkitan pada luka bersalin
- penting dalam pembentukan tisu penghubung bagi mencantumkan tisu yang koyak semasa proses bersalin
- memelihara kelenjar daripada tekanan dan kecederaan termasuk kelenjar susu

3. B Complex
- pelihara sistem saraf daripada tekanan dan stress
- mengandungi asid folik yang diperlukan untuk pembinaan sel dan tisu baru
- bantu stabilkan hormon, menenangkan ibu dan mengelak daripada meroyan
- bagi tenaga pada ibu dengan menukarkan kalori kepada tenaga dan mengelakkan ibu menjadi gemuk

4. Zink Complex
- percepatkan pembaikan luka luaran dan dalaman
- bantu metabolisma b complex
- bantu mengelak dan mengurangkan keguguran rambut




DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Tuesday, July 28, 2015

Kepentingan Vitamin C dan Kalsium Kepada Wanita Hamil

Kepentingan Vitamin C dan Kalsium Kepada Wanita Hamil | Vitamin C Mencegah Kelahiran Pramatang | Kalsium Untuk Tulang Dan Gigi | Vitamin C Dan Ostematrix Shaklee


Assalamualaikum...

Banyak vitamin dan mineral yang penting dan diperlukan oleh wanita hamil.. Tapi kali ni saya nak cerita tentang kebaikan vitamin c dan kalsium kepada wanita hamil...

Agak bahaya juga kalau kita kekurangan salah satu antara vitamin dan mineral penting yang diperlukan badan semasa hamil.. bukan sahaja bahaya kepada kita malah turut melibatkan bayi dalam kandungan kita..

Jom baca apa penting sangat vitamin C dan kalsium ni semasa hamil..

Vitamin C Mencegah Kelahiran Pramatang

Kekurangan vitamin c semasa hamil boleh sebabkan praeklampsia dan pecah air ketuban sebelum masanya sehingga bileh sebabkan keguguran.

- vitamin c dapat mencegah kanser, penyakit jantung dan darah tinggi
- penting untuk penghasilan sperma dan bina protein kolagen yang membentuk tulang rawan, sendi, kulit dan peredaran darah
- bantu jaga sistem imun tubuh, meneutralkan pencemaran dan diperlukan untuk membina antibodi
- bantu penyerapan nutrisi dalam usus dan lancarkan aliran darah


Kalsium Untuk Tulang Dan Gigi


- berfungsi membantu pertumbuhan tulang dan gigi. Kalsium sangat diperlukan terutama pada trimester 3 iaitu ketika proses pertumbuhan tulang dan pembentukan gigi
- jika kurang kalsium, akan timbulkan gangguan pada pertumbuhan tulang dan gigi janin
- ibu juga akan alami kerapuhan tulang kerana janin akan serap kalsium dari tulang ibu
- kalsium dalam makanan diserap oleh usus dengab bantuan laktosa pada usus tetapi dihalang oleh serat yang terdapat dalam sayur
- ibu perlu ambil makanan berkalsium tinggi dan minum susu
- ambil sayur secukupnya jangan berlebihan kerana boleh menghalang penyerapan kalsium
- ibu juga tidak seharusnya ambil kalsium secara berlebihan kerana boleh sebabkan gangguan ginjal dan sembelit

Sustained Release Vita C dan OsteMatrix Shaklee


Perbezaan Sustained Release Vita C

Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk,kulit dan pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut ke dalam badan setiap jam. 2 tablet vitamin c shaklee mampu kekal dalam plasma darah selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid dikenali sbg vitamin c complex. Punyai kemampuan tingkatkan keberkesanan vitamin c dalam tubuh, legakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas

Perbezaan OsteMatrix Shaklee

Kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formula unik dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganese dan boron. Perlu diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan halang endapat sesetengah mineral. Meningkatkan ketumpatan tulang wanita secara berkesan


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Kenapa Kanak-Kanak Perlu Dibiarkan Bermain

Kenapa Kanak-Kanak Perlu Dibiarkan Bermain | Manfaat Bermain Dengan Aktif | Berpeluh Tanda Kanak- Kanak Sihat


Kalau cakap tentang kanak-kanak memang tak dapat dipisahkan dengan bermain..Diorang memang suka bermain dengan aktif...orang kata tak reti duduk diam..

Sebenarnya banyak manfaat kalau diorang ni bermain secara aktif..manfaat pada perkembangan mereka tapi kita kerap membataskan aktiviti ini kerana khuatir anak terjatuh, penat dan kotor jika bermain diluar.

Manfaat Bermain Secara Aktif

Manfaat boleh diperolehi secara fizikal dan emosi..

Manfaat fizikal

- bantu perkembangan otot dengan cara mengasah kekuatan, ketahanan dan kemampuan
- tingkatkan koordinasi dan keseimbangan anak
- buat sistem tubuhnya bekerja secara maksimum seperti percepatkan metabolisma, melancarkan peredaran darah dan kuatkan jantung
- kawal berat badan agar seimbang dan terhindar dari kegemukan
- penghasilan sel darah putih meningkat dan baik untuk imuniti tubuh
- sinar matahari bantu aktifkan vitamin D pada tubuh manakala udara segar baik bagi pernafasan

Manfaat emosi

- ikatan antara ibubapa dan anak meningkat. Menyenangkan dan gembirakan anak
- merasa dipercayai dan dihargai kerana ibubapa memberi semangat dan kepercayaan ketika bermain sambil belajar perkara baru


Kanak-kanak disarankan mempunyai waktu bermain selama 3 jam sehari. Ibubapa perlu menyeimbangkan 3 jam tersebut antara bermain di dalam dan luar rumah


Berpeluh Tanda Kanak-Kanak Sihat

Semasa bermain terutama diluar rumah, kanak- kanak mesti berpeluh dan pernafasan termengah-mengah. Ibubapa tidak perlu risau kerana memang kanak-kanak akan berpeluh semasa bermain.  Berpeluh merupakan cara badan kanak-kanak menurunkan suhu badan yang naik akibat banyak bergerak ketika bermain. Berpeluh membantu menjaga suhu badan kanak-kanak agar tetap normal....

Jadi lepas ni ibu bapa biar je anak kita bermain..jangan sekat mereka...jangan risau kalau diorang aktif dan tak reti duduk diam...tapi korang patut risau bila diorang duduk diam dan lesu...kan selalu orang kata budak yang aktif dan tak duduk diam ni pandai, cerdik...korang mesti nak anak cerdik kan...Biar diorang kembangkan kretiviti diorang tapi perlu pantauan korang juga...

Semoga bermanfaat untuk korang...

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Monday, July 27, 2015

Mitos Berkaitan Kehamilan | Benar-Benar Mitos Atau Ada Kebenarannya?

Mitos Berkaitan Kehamilan | Benar-Benar Mitos Atau Ada Kebenarannya?


Assalamualaikum...

Masa kita hamil, kita sering dengar orang cakap itulah...inilah...kadang-kadang tak logik pun kan.. ada macam-macam mitos yang kita dengar kan..tapi betul ke semua tu mitos je? Atau memang ada kebenarannya..

Mitos ni kadang-kadang ada kebenarannya.. mari baca perkongsian saya ni...semoga dapat memberi korang lebih informasi...

Tips Kehamilan :  Benar atau Mitos


1. Waspada kafein
- teh dan kopi selamat diminum tetapi tidak boleh diambil lebih daripada 300mg kafein sehari bersamaan dengan 3 cawan kopi, 6 cawan teh dan 8 tin kola

2. Elak makan makanan pedas
- selamat ambil makanan pedas semasa hamil tetapi kalau terlalu pedas akan buat korang rasa tak selesa lebih-lebih lagi pada akhir kehamilan
- boleh juga sebabkan pedih ulu hati

3. Jauhi mentega kacang
- dipercayai jika banyak makan kacang tanah sepanjang kehamilan bayi yang bakal lahir akan alah kepada kacang tanah
- kemungkinan bayi dapat alahan lagi tinggi jika ada ahli keluarga yang juga alah dengan kacang tanah

4. Jangan guna coli berdawai
- perubahan payudara berlaku sepanjang kehamilan
- jika berlaku tekanan pada tisu payudara, boleh menyebabkan payudara sakit dan tersumbat
- lebih baik pakai coli khas untuk ibu hamil, lebih selesa dipakai untuk tampung saiz payudara ketika hamil

5. Awasi penggunaan aromaterapi
- sesetengahnya berguna semasa hamil untuk beri ketenangan
- tapi ada juga yang boleh datangkan mudarat
- jadi kalau korang nak gunakan aromaterapi, lebih baik tanya pada doktor pakai dahulu atau gunakan aromaterapi yang diakui selamat untuk ibu hamil

6. Tidak boleh jakuzi
- mandi air panas, jakuzi dan sauna tidak digalakkan ketika hamil kerana bayi akan merasa panas
- semasa mandi pastikan kepanasan air yang digunakan tak melebihi suhu badan

7. Tidak boleh mengecat
- kandungan dalam cat boleh bahayakan bayi jika kerap terdedah kepadanya

8. Tidak boleh naik kapal terbang
- usia kandungan 8bulan masih selamat untuk naik kapal terbang
- tapi kebanyakan syarikat penerbangan tidak benarkan ibu hamil trimester ke-3 naik kapal terbang..
- jadi kalau korang nak naik juga perlu semak dengan syarikat penerbangan dulu..

Semoga perkongsian kali ni bermanfaat untuk korang....


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Vertigo : Tidak Bahaya Namun Tak Boleh Dipandang Remeh

Vertigo : Tidak Bahaya Namun Tak Boleh Dipandang Remeh | Apa Itu Vertigo | Gejala dan Punca | Bila Bantuan Diperlukan | Shaklee vs Vertigo


Assalamualaikum...

Apa itu vertigo?


- Vertigo adalah penyakit yang berpunca daripada masalah yang berbeza melibatkan telinga dan otak

Gejala Dan Punca Vertigo

Gejala biasa adalah berpusing. Samaada korang berpusing atau persekitaran korang yang berpusing sehingga korang rasa terhuyung-hayang dan hilang keseimbangan.. Boleh berlaku selama beberapa saat, jam atau mungkin berhari-hari. Gejala ini akan menjadi lebih teruk jika korang gerakkan kepala, bangun daripada duduk dan batuk serta bersin.

Rasa loya dan muntah, sakit kepala, sensitif kepada cahaya dan bunyi serta penglihatan menjadi bertindih. Korang juga mungkin punyai masalah bercakap atau menelan, berasa lemah, sukar bernafas, berpeluh-peluh dan pergerakan jantung menjadi cepat

Punca utama vertigo adalah telinga. 


- Benign Paroxvsmal Postinal Vertigo
@ pembentukan kalsium dalam telinga yang termendap dibahagian yang tidak sepatutnya di saluran semi sirkular. Berlaku beberapa saat atau minit. Biasanya dicetuskan oleh pergerakan kepala ke arah tertentu

- Penyakit Meniere
@ keadaan yang menyebabkan berlaku berulang kali 3 gejala sinonim iaitu vertigo, kehilangan pandangan dan bunyi dalam telinga. Berlanjutan beberapa minit ke jam. Disebabkan pembentukan cecair dalam koklea telinga

- Radang Urat Saraf Vestibular
@ disebabkan virus yang menyebabkan bengkakan atau keradangan disekeliling saraf terbabit. Mengalami vertigo yang teruk, loya, muntah dan kesukaran untuk berjalan dan berdiri tegak. Berlarutan beberapa hari. Sesetengahnya mungkin alami kesukaran mendengar pada sebelah telinga

Migrain juga salah satu punca vertigo. Digelar migrain vestibular. Biasa berlaku bersama sakit kepala dan kadang kala tidak berlaku secara serentak


Kecederaan kepala akibat kemalangan, trauma atau lepas jalani pembedahan kepala

Masalah otak seperti serangan strok, pendarahan otak

Bila Bantuan Diperlukan

Korang perlu segera dapatkan bantuan jika korang mengalami pening atau vertigo beserta dengan sakit kepala yang teruk, suhu badan melebihi 38° c, penglihatan mata bertindih dan tak jelas, hadapi masalah bercakap atau mendengar, kaki dan tangan menjadi lemah hingga tak mampu berjalan, kebas badan, sakit dada dan muntah tanpa henti, pitam

perlu dapatkan bantuan segera jika korang alami vertigo dan korang termasuk dalam golongan berusia, pernah mengalami serangan strok, tekanan darah tinggi, kencing manis dan perokok


Shaklee vs Vertigo

Korang juga boleh cuba amalkan vitamin yang boleh membantu atasi masalah vertigo. Shaklee pun ada vitamin yang sesuai untuk masalah vertigo ni...

1. Vivix - mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular

2. B Complex - untuk peredaran darah dan fungsi sistem saraf pusat

3. Vita lea- mengimbangi vitamin dan mineral

4. Vita C - mempertingkatkan peredaran darah

5. Vita E - mempertingkatkan peredaran darah

6. Lecithin - diperlukan dalam fungsi saraf dan otak

7. Ostematrix - membantu pengedaran darah dan degupan jantung

8. Garlic - membekalkan lebih oksigen ke otak


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Sunday, July 26, 2015

Kuih Tradisional Tak Lekang Dek Panas Tak Lapuk Deh Hujan

Kuih Tradisional Tak Lekang Dek Panas Tak Lapuk Deh Hujan | Resepi Ringkas Kuih Tradisional


Assalamualaikum...

Rasanya semua orang suka makan kuih tradisional kan... agak susah juga nak cari kuih-kuih tradisional sekarang ni..takut-takut nanti anak-anak cucu kita tak kenal kuih tradisional ni... saya ni,pun ada juga kuih tradisional yang saya tak tau dan tak pernah makan pun...

Jadinya hari ni saya nak share dengan korang resepi-resepi kuih tradisional... boleh la korang cuba dan kenalkan kepada anak cucu korang nanti...

Resepi Ringkas Kuih Tradisional

Ada beberapa resepi kuih-muih yang nak saya kongsikan hari ini.. antaranya adalah kuih koci ini memang kuih feveret saya la..makan banyak² pun takpe...hehehhe

Koci Pulut


Bahan:
 500g tepung pulut
½ cawan tepung gandum
Air secukupnya
Daun pisang

Bahan inti:
1 biji kelapa parut
20g gula merah
10g gula pasir
Sedikit air
Secubit garam

Cara membuat:
1. Satukan air, gula dan kelapa. masak hingga menjadi inti
2. Uli tepung menjadi doh dan bulat-bulatkan. Masukkan inti.. susun dalam dulang dan kukus sebentar bersama sedikit santan bercampur tepung beras
3. Apabila sudah masak barulah letak atas daun pisang dan kukus lagi selama 20 minit atau sehingga masak

Pengat Pisang


Bahan: 
10 biji pisang
200g gula melaka
150g gula pasir
2 cawan santan
2 cawan air
50g sagu
Sehelai daun pandan
Secubit garam

Cara membuat:
1. Masukkan air, sagu, santan, gula pasir, gula melaka dan daun pandan ke dalam periuk dan panaskan
2. Apabila sagu kembang, masukkan pisang..
3. Kacau dan tunggu hingga mendidih
4. Sedia untuk dihidangkan


Lepat Ubi Kayu


Bahan:
3 cawan ubi parut
2 cawan gula merah
1 cawan gula pasir
Secubit garam

Cara membuat:
1. Satukan ubi parut, gula merah, gula pasir, kelapa dan garam
2. Gaul hingga sebati
3. Letakkan sesudu besar adunan atas daun pisang
4. Bungkus kemas
5. Kukus selama 20 minit atau sehingga masak

Korang boleh la cuba ye...


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Saturday, July 25, 2015

Kemalangan Jalan Raya Dengkil-Banting

Kemalangan Jalan Raya Dengkil-Banting


Assalamualaikum...

Hari ni ikut en. Husband hantar pekerja balik bangi..biasa kalau hari sabtu memang bawak anak-anak ikut husband...dalam pukul 7 sampai dengkil terus ke masjid untuk solat maghrib...lepas tu nak jemput ibu dari rumah akak kat banting...tidur sehari kat rumah akak lepas tu sehari kat rumah saya pulak...

Dalam perjalanan ke rumah akak kat taman bukit changgang tu, ada satu kemalangan..dari dengkil sebelum kilang minyak ISF...baru je terjadi..masih berasap lagi kereta diorang...husband terus berenti sebab masa tu tak ramai lagi orang datang tolong... lepas beberapa minit jalan dah start jem...dah ramai orang datang tolong jaga lalu lintas...

3 buah kereta yang eksiden...hilux, saga lagi satu tak pasti kereta apa...pemandu saga agak teruk cedera, mungkin patah kaki...hilux dengan saga melayu ada pemandu je.. lagi satu kereta perempuan india dua orang...

Jalan jadi jem sebab diorang bawak slow sebab nak tengok apa jadi..tak lama lepas tu 2 orang polis bantuan datang nak uruskan lalu lintas...lepas tu baru ambulans datang...en husband suruh call ambulans tapi saya tak call...itu la silapnya...huhuhu...jadi ambulans sampai lambat sikit..

Bila polis dengan ambulans dah sampai baru husband gerak ke rumah akak semula...dalam hati berdoa semoga mereka yang terlibat semua selamat... dan perjalanan kami pun selamat dan diredhai Allah...

Sampai rumah akak makan-makan  kuih lepas tu gerak balik...lalu kat tempat tu semua dah settle dah...kereta pun semua dah di towing... singgah makan kat depan masjid sebab semua belum makan malam lagi...nampak kereta² yang eksiden tadi...

Jadi kepada korang yang drive tak kira kemana je..dekat ke jauh ke drive safely ok...kadang kita bawak tak ok boleh effect pada orang yang tak bersalah...

Berhati-hati di jalan raya ok.....bukan kita je ada atas jalan tu...ramai lagi...bertimbang rasa juga dengan pengguna lain...saya doakan keselamatan dan kesejahteraan semua pemandu dan penunggang kenderaan atas jalan raya...

Alhamdulillah selamat sampai rumah....

Ps: lepas ni nk belajar call org supaya tak takut nak buat panggilan kecemasan...sekeh kepala sikit...

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Friday, July 24, 2015

Jenis-Jenis Jangkitan Hepatitis Yang Tak Ramai Orang Tahu

Jenis-Jenis Jangkitan Hepatitis Yang Tak Ramai Orang Tahu


Assalamualaikum...

Korang mesti pernah dengar hepatitis B kan...tau tak korang bukan setakat ada hepatitis B je..dulu saya pun tau hepatitis B je..sekarang baru tahu ada hepatitis A, B, C, D dan E...

Jom baca jenis-jenis hepatitis yang lain..

a. Hepatitis A
- disebabkan oleh makanan atau minuman yang dijangkiti virus yang dipanggil HAV (virus hepatitis A)
- juga disebabkan oleh oral seks dan anal seks
- kebanyakan yang hidap hepatitis A boleh sembuh sepenuhnya dan tidak membawa kepada penyakit kronik

b. Hepatitis B
- disebabkan oleh virus hepatitis B dan disebarkan melalui sentuhan dengan darah yang dijangkiti, air mani dan cecair badan yang lain
- boleh dijangkiti daripada ibu ke anak, perkongsian jarum dan gigitan

c. Hepatitis C
- merebak melalui sentuhan langsung dengan darah orang yang mempunyai penyakit ini
- disebabkan virus HCV
- hati boleh membengkak dan menjadi rosak

d. Hepatitis D
- hanya orang yang dah dijangkiti hepatitis B je yang boleh dijangkiti hepatitis D
- disebabkan oleh virus HDV
- jangkitan melalui sentuhan dengan darah orang yang dijangkiti, hubungan seks tanpa perlindungan dan penembusan kulit dengan jarum yang dijangkiti

e. Hepatitis E
- boleh dijangkiti melalui air minuman yang mengandungi HEV
- hati membengkak tetapi tak ada kesan jangka panjang
- jangkitan juga boleh melalui seks oral


Simptom-Simptom Jangkitan Virus Hepatitis 


Fasa awal

cirit-birit
Selsema yang ringan
Keletihan
Hilang selera makan
Demam ringan
Otot atau sakit sendi
Loya
Sakit perut
Muntah


Fasa kronik

Air kencing menjadi gelap
Pening
Mengantuk
Limpa membesar
Sakit kepala
Gatal-gatal badan, kulit gatal
Najis berwarna pucat dan mengandungi nanah


Rawatan Bagi Jangkitan Hepatitis

1. Hepatitis A
- tiada rawatan khusus
- elak pengambilan alkohol dan dadah semasa pemulihan
- kebanyakan pesakit pulih secara spontan

2. Hepatitis B
- perlu berehat
- makanan tinggi protein dan karbohidrat untuk baiki sel hati yang rosak dan melindungi hati
- jika tak cukup doktor akan beri ubat antiviral

3. Hepatitis C
- diberi pegylated interferon dan ribavirin
- ambil vitamin tambahan B12

4. Hepatitis D dan E
- masih tiada rawatan yang berkesan


Shaklee Bantu Pesakit Hepatitis

Selain daripada dapatkan rawatan kita boleh cuba amalkan vitamin-vitamin yang sesuai bagi,membantu merawat dan mencegah jangkitan hepatitis ni...

Antara produk shaklee yang dapat membantu pesakit hepatitis adalah :

a. Vivix

b. Dtx-Complex - melindungi hati, menggalakkan pertumbuhan sel hati dan memperbaiki fungsi hati

c. Nutriferon - mengukuhkan sistem imun dengan mengaktifkan interferon

d. Carotomax- melindungi sel hati daripada kerosakan akibat radikal bebas

e. Alfalfa Complex - detoks, anti inflamasi

f. B Complex - untuk fungsi hati yang normal

g. Lecithin - mencegah kejadian fatty liver

h. Vita E - melindungi sel hati dari rosak akibat radikal bebas

i. Garlic - mempertingkatkan oksigen selular



DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Petua Dapur Untuk Surirumah Sepenuh Masa Dan Separuh Masa

Petua Dapur Untuk Surirumah Sepenuh Masa Dan Separuh Masa


Assalamualaikum..

Tak kira la korang wanita bekerja atau tak yang pasti korang semua adalah surirumah...yang bezanya sepenuh masa atau separuh masa je kan.. dan pasti korang akan turun ke dapur...

Jadi hari ni saya nak share dengan korang sedikit petua dari dapur...hal-hal masakal dan hal-hal di dapur la...rasanya ramai yang dah tau...saya share juga la mungkin ramai yang dah tau tapi mungkin ada juga yang tak tau kan...

Jom baca petua di bawah...


5 Petua Mudah Di dapur


1. Cara empukkan daging
- masukkan garfu atau sudu ke dalam daging yang dimasak
- masukkan sepotong tempe dalam masakan daging korang
- gaulkan daging dengan sedikit tepung gandum dan kicap selama ½ jam sebelum dimasak
- masukkan keratan batang ubi kayu ke dalam masakan daging
- masukkan potongan buah betik muda yang dah dibuang kulit ke dalam masakan daging tadi
- masukkan buah keras yang dah ditumbuk lumat ke dalam masakan daging
- boleh cuba mana² yang korang rasa sesuai...

2. Manghalau lalat
- nyalakan dua batang lilin di tempat yang jadi tumpuan lalat. Lalat akan menjauh dari tempat itu
- korang juga boleh kibas secekak daun kari di tempat lalat berkerumun. Kemudian letak daun kari dalam gelas berisi air disudut meja
- ambil beberapa tangkai daun belimbing dan kibas pada lalat

3. Daun pandan kekal segar
- bersihkan dulu kemudia bungkus daun pandan dengan kertas surat khabar
- simpan dalam peti sejuk

4. Petua pilih tembikai
- kulit yang licin
- pangkal gemuk
- semakin ke hujung warna semakin kuning
- tepuk. jika bunyi kosong bermakna dah benar² masak dan manis
- jika dah belah tengok pada warna
- pilih yang merah berseri dan tak pucat
- biji perang tua atau hitam dan keras bukan putih dan lisut

5. Telur mata kerbau sempurna
- saya pun tak pandai nak goreng telur mata kerbau ni.. jom tengok camna nak goreng...
- pisahkan kuning dengan putih telur
- goreng kuning telur hingga masak
- kemudian goreng putih telur bila separuh masak masukkan kuning telur ditengah dan siram dengan minyak.
- terbalik²kan agar setiap bahagian masak rata


Selamat Mencuba!!!!

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Thursday, July 23, 2015

Rambut Gugur Sehingga Kepala Hampir Botak

Rambut Gugur Sehingga Kepala Hampir Botak | 7 Sebab Rambut Gugur | Rambut Sihat Dan Menawan Dengan ProSante® Hair Care



Assalamualaikum...

Korang pernah tak alami masalah rambut gugur yang teruk hingga ada yang tegur kepala makin botak? lebih-lebih lagi semasa mandi dan sikat rambut..bergumpal-gumpal rambut gugur jatuh atas lantai...

Saya pernah alami juga masalah ni..terutama selepas bersalin...memang banyak sangat rambut gugur sampai nipis sangat jadinya rambut.. orang kata bila bayi mula main air liur rambut maknya pun akan mula gugur..tak tau la betul atau tak...

Banyak lagi faktor lain yang menyebabkan rambut gugur.. mari baca lagi apa punca rambut gugur


7 Faktor Menyebabkan Rambut Gugur


1. Bahan kimia
- bagi yang biasa warna, lurus atau kerintingkan rambut lebih mudah terdedah kepada masalah ni sebab semua proses tu menggunakan bahan kimia...
- bahan kimia tu merosakkan rambut sehingga bahagian akar, lama-lama rambut jadi rosak, kering dan gugur

2. Perubahan hormon
- selalu terjadi kepada wanita hamil dan lepas bersalin.. waktu ni hormon wanita jadi tak stabil sebabkan rambut jadi rapuh dan mudah gugur

3. Genetik
- kalau ibubapa alami masalah rambut gugur bila usia meningkat, kemungkinan besar anak juga akan mengalami perkara yang sama kerana ia disebabkan faktor genetik

4. Perjalanan darah tak lancar
- rambut gugur mungkin juga petanda korang hadapi masalah dalaman seperti aliran darah yang tidak lancar
- sebabkan oksigen tak dapat sampai ke seluruh badan
- rambut tak kuat dan mudah gugur

5. Tabiat buruk
- suka tarik rambut bila sakit kepala
- mencederakan kulit kepala
-akar rambut menjadi lemah dan rambut mudah tercabut

6. Produk tidak sesuai
- pilih produk penjagaan rambut yang selamat dan sesuai dengan rambut dan kulit kepala
- jangan pakai sebarangan syampu dan perawatan rambut kerana boleh menyebabkan rambut kering dan rosak..
- gunakan serum dan elak keringkan rambut dengan kerap

7. Diet tidak seimbang
- makan makanan yang tidak sihat seperti gemar makanan berlemak dan berkolestrol tinggi yang tak baik untuk kesihatan
- tidak membekalkan nutrien yang cukup untuk tubuh sebabkan akar rambut jadi lemah dan mudah rosak..




Rambut Sihat Dan Menawan Dengan ProSante® Hair Care

Sistem penjagaan rambut ProSante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut, meningkatkan ketebalan dan mengurangkan kerosakan rambut...Sesuai untuk semua jenis rambut..

Tidak menanggalkan atau mengeringkan rambut dan bantu mengekalkan kelembapan rambut dan mengelakkan kerosakan

Antara produk yang dapat membantu mengurangkan masalah rambut gugur adalah :

a. Nourishing Scalp Treatment
- melancarkan peredaran darah
- melindungi daripada kerosakan akibat faktor persekitaran
-memberi nutrisi pada kulit kepala dan rambut

b. Revitalizing Shampoo
- melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
- menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala

c. Lightweight Conditioner
- Rambut kelihatan, lebat, sihat dan berkilat
- melicin dan melembapkan rambut

d. Long-Lasting Finishing Spray
- memberi perlindungan daripada sinar uv


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Jom!!Jalinkan Ikatan Dengan Bayi Dalam Kandungan Korang

Jom!!Jalinkan Ikatan Dengan Bayi Dalam Kandungan Korang | Tips Eratkan Hubungan Dengan Bayi Walaupun Diorang Belum Lahir


Assalamualaikum...

Masa mula-mula hamil badan banyak alami perubahan..emosi pun macam tu juga...cepat penat dan kadang-kadang cepat marah... tapi bila dah hampir bersalin..perut pun dah makin besar, korang akan rasa tak sabar pulak nak menimang cahaya mata korang tu...

Korang tau tak sebelum bayi lahir pun kita boleh eratkan hubungan dengan bayi kita.. nak tau macamana? Jom baca lagi kat bawah ni....


Tips Jalinkan Ikatan Dengan Bayi Dalam Perut


1. Urut perut
- sapu minyak pada perut dan urut perlahan
- gunakan minyak dan krim sebagai cara elak tanda regangan dan satu kaedah tenangkan bayi korang
- urutan aromaterapi antara cara terbaik memanjakan diri dan luangkan masa bercakap dengan bayi

2. Berenang
- air dapat beri sokongan untuk menampung berat badan serta beri ketenangan saat akhir kehamilan korang
- rehatkan kaki dan bagi peluang rasa keadaan bayi dalam perut yang juga sedang berenang dalam air ketuban

3. Bercakap dengan bayi
- mula pada usia 23 minggu, bayi dah dapat dengar dengup jantung dan bunyi perut kita dan bunyi dari luar rahim
- semakin kerap bayi dengar suara kita semakin cepat ikatan itu terbentuk

4. Latihan kelahiran hipno
- bantu korang fokus kepada bayi dan sebagai persediaan hadapi proses kelahiran dan bersalin
- cara tangani kesakitan semasa bersalin dan teknik bertenang untuk membantu merasai hubungan dengan bayi dalam kandungan

5. Lihat imbasan bayi
- imbasan pertama korang akan dapat tau tarikh dan usia bayi, jadi korang boleh bayangkan bayi korang sedang membesar
- imbasan trimester kedua, mungkin korang akan tau jantina bayi. simpan gambar dalam telefon atau pintu peti sejuk supaya boleh mengingatkan korang bahawa rahim korang jadi rumah untuk seseorang
- imbasan 3D, korang dapat melihat wajah bayi korang dalam perut...

6. Ikatan ayah dan anak
- tidak berlaku secara semulajadi kerana si ayah tidak merasai apa yang ibu rasai semasa hamil..
- korang boleh bantu si suami untuk jalinkan hubungan dengan bayi
- minta suami selalu bercakap dengan bayi dan kerap mengusap perut korang
- suami juga perlu bantu isteri sepanjang tempoh kehamilan supaya suami dapat merasa  seperti dia juga hamil bersana korang

7. Luangkan masa dengan bayi
- luangkan masa dengan bayi korang dengan pergi berjalan
- korang boleh berbual-bual dengan bayi korang semasa berjalan


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Wednesday, July 22, 2015

6 Tanda Bahaya Semasa Bersenam Dan Wajib Berhenti Jika Hamil

6 Tanda Bahaya Semasa Bersenam Dan Wajib Berhenti Jika Hamil | Kelebihan Senaman Kepada Wanita Hamil


Assalamualaikum....

korang masa mengandung ada bersenam tak? Kalau ada bagus la..yang tak ada tu elok la lakukan senaman sikit..tak perlu korang lari satu pusingan padang atau lompat tali...berjalan pun dah kira senaman..naik tangga pun boleh..

Senaman ni penting bagi wanita hamil...nak tau apa kepentingannya? Baca bawah ni....


Kelebihan Senaman Kepada Wanita Hamil


a. Kekalkan kekuatan dan fleksibeliti otot
b. Menenangkan dan melegakan ketidakselesaan
c. Memudahkan badan kembali ke bentuk asal selepas bersalin


Senaman ni bagus untuk wanita hamil tapi senaman yang ringan je la..semasa hamil badan kita lalui banyak perubahan seperti pertambahan berat badan dan badan mudah dan cepat letih


Jika korang terlebih bersenam badan akan bagi isyarat..antaranya tercungap-cungap dan sukar berbual ketika bersenam..korang patut berhenti bersenam dan rehatkan badan.. di bawah ni saya share dengan korang apa lagi isyarat amaran yang badan bagi kalau korang terlebih bersenam..


Berhenti Bersenam Apabila Tanda Bahaya Muncul


1. Pening
- pening berlarutan dalam masa yang lama
- jika pening bersama sakit kepala atau berdebar-debar korang tak cukup zat besi dalam darah (anemia)

2. Jantung berdebar
- jika rasa bergetar-getar dalam dada, korang bersenam kuat sangat.
- perlahankan aktiviti korang berperingkat kemudian berhenti

3. Keluar cecair daripada faraj
- kemungkinan membran korang pecah. mungkin berlaku kebocoran air ketuban
- dapatkan pemeriksaan doktor untuk memastikan cecair itu air ketuban atau bukan
- lakukan senaman lantai pelvis bagi mengelak kebocoran air kencing

4. Loya dan muntah
- korang bersenam terlalu kuat
- paras kandungan gula dalam darah menjadi rendah atau tekanan darah korang rendah

5. Perubahan suhu badan
- jika tangan melekit, badan rasa panas atau sejuk bermakna badan alami kesukaran mengawal suhu dalaman badan
- bahayakan bayi korang kerana jika terlampau panas, bayi juga begitu..
- badan korang akan cuba turunkan suhu dengan alih peredaran darah yang sepatutnya ke permukaan kulit sebaliknya dialirkan ke uterus

6. Bengkak
- kaki dan tangan akan bengkak sikit lepas bersenam tapi kalau bengkak sangat korang perlu jumpa doktor.
- mungkin tanda praeklampsia. Berlaku bila tekanan darah meningkat dan badan banyak simpan cecair
- halang bekalan darah ke plasenta dan boleh bahayakan kandungan korang.


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Rahsia Kekal Bertenaga Pada Usia Lanjut

Rahsia Kekal Bertenaga Pada Usia Lanjut | Tips Kekal Bertenaga Dalam Usia Emas | Cinch™ Energy Tea Mix Membantu Memberi Tenaga


Assalamualaikum....

Bila usia makin meningkat badan kita mula rasa sakit dan lemah...tenaga pun dah kurang kan...kalau dulu boleh lari 2 pusingan padang tapi sekarang ½ pusingan pun dah semput.. tak perlu risau dengan peningkatan usia kita asalkan korang ada semangat dan jiwa yang positif nak harungi hari-hari mendatang korang..

Ada beberapa tips untuk kekal bertenaga walaupun korang dah lanjut usia yang nak saya kongsikan dengan korang...tips yang mudah dan ringkas. Semua orang boleh buat termasuk korang


Tips Kekal Bertenaga Dalam Usia Emas


1. Bahagia luar dan dalam
- letakkan segala masalah diluar dan selesaikan. Jangan bawa masalah masuk ke dalam diri kita

2. Usah terlalu fikirkan usia
- usia hanya angka. Bagi yang rasa diri sentiasa bertenaga, biar selanjut mana pun usia, dia akan tetap berprestasi tinggi dan amat berkebolehan.
- semuanya ada dalam minda kita

3. Banyakkan ibadah
- individu yang banyak amalan pasti banyak melakukan gerakan badan
- solat salah satu bentuk riadah yang ringan


Cinch™ Energy Tea Mix Membantu Memberi Tenaga


Ianya selamat kerana merupakan penggalak tenaga semulajadi. Diperkaya dengan taurina bagi meningkatkan tenaga dan ketahanan badan. Pilihan alternatif terbaik menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk menggalakkan kecergasan badan..

tanpa gluten
tiada perisa tiruan
pewarna
bahan pemanis

Ekslusif T-lift® - Campuran Teh Dalam Cinch™ Energy Tea Mix

1. Matcha green tea powder
- secara semulajadi menyimpan semua nutrient yang terdapat dalam daun teh seperti serat, mineral dan antioksidan

2. Red tea extract
- antioksidan iaitu polifenol-pejuang kanser yang kuat
- bantu perbaiki kerosakan badan akibat radikal bebas
- antioksodan yang kuat , pencegah kanser dan agen penghalang sel kanser merebak

3. White tea extract
- teh hijau muda
- kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau biasa

4. Rooibos red tea extract
- berasal daripada afrika selatan
- kaya dengan sebatian polifenol- antioksidan





DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Tuesday, July 21, 2015

Tips Hilangkan Nafas Dan Mulut Berbau Sehingga Malu Nak Bersembang

Tips Hilangkan Nafas Dan Mulut Berbau Sehingga Malu Nak Bersembang| Suplimen Bantu Hilangkan Bau Mulut


Assalamualaikum...

Korang pernah tak rasa segan nak bercakap dengan orang sebab nafas berbau? Ataupun korang lemas nk bercakap dengan orang sebab nafas orang tu berbau?

Saya memang ada masalah tu, gosok gigi macammana pun tetap berbau juga sebab ada gigi yang rosak...nak cakap dengan orang memang rasa tak selesa sebab kena cover-cover taknak bagi orang rase tk selesa...

Bagi korang yang ada masalah ni, meh saya share tips dengan korang...

Tips Hilangkan Bau Mulut


1. Membersih dan memberus gigi
- bersihkan gigi dengan teratur dan cara yang betul
- membersihkan mulut dengan cermat, tak terlalu lama dan tak terlalu cepat.
- guna flos gigi untuk bersihkan tempat yang tak dapat dibersihkan dengan berus gigi

2. Membersihkan lidah
- bahagian utama yang menyebabkan nafas berbau
- bakteria bersembunyi disebalik rekahan lidah
- gosok lidah dengan pencuci khas untuk lidah...biasanya ade kat belakang berus gigi

3. Mengunyah gula-gula getah
- membantu hilangkan bau mulut kerana mengunyah gula-gula getah membantu penghasilan air liur..
- kurang air liur dalam mulut boleh jadi,punca nafas berbau

4. Menjaga pemakanan
- kurangkan pengambilan karbohidrat, bawang putih dan kopi kerana ia merangsang bau nafas
- banyakkan makan makanan kaya vitamin E dan vitamin C
- boleh juga ambil suplimen vitamin C dan vitamin E

5. Pengambilan air putih
- Air putih membantu membunuh bakteria jahat dalam mulut
- minum sekurang-kurangnya 2 liter sehari


Shaklee Bantu Hilangkan Nafas Berbau


1. Herb-lax
- membantu membersihkan usus

2. Vita-C
- membantu menyembuhkan penyakit gusi, detoksifikasi yang bagus

3. Garlic
- sebagai antibiotik membantu musnahkan bakteria

4. Alfalfa
- menyegarkan nafas dan detoksifikasi bau

5. Peppermint ginger
- berkesan membunuh bakteria



DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Tips Luruskan Rambut Part 2

Tips Luruskan Rambut Part 2


Assalamualaikum...

Hari tu dah share tips untuk luruskan rambutkan...yang hari tu part 1 arini nak share sambungannya pulak...

Jom baca sambungannya...


Tips Luruskan Rambut Tanpa Belanja Besar


1. Limau Nipis

- masukkan ½ cawan pati santan bersama sedikit air suam dan air perahan limau nipis
- gaul sebati , jadikan perapi
-  lakukan setiap hari sebagai perapi rambut

2. Susu Segar

- masukkan susu segar ke dalam bolot penyembur
- kemudian semburkan pada rambut
- biar sehingga 20-30 minit
- sikat rambut
- bilas rambut, cuci dengan syampu dan perapi
- lakukan sekerap mungkin

3. Telur dan Tepung Gandum

- campurkan dua biji telur dan tepung gandum, gaul sebati
- basuh rambut, lap sehingga separuh kering
- sapukan campuran tadi rata pada rambut
- sikat rambut sehingga lurus
- biarkan selama 30 hingga 40 minit. Bilas sehingga bersih
- amalkan dua kali seminggu


Korang boleh amalkan yang ni pulak...selamat mencuba...


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Monday, July 20, 2015

Kelebihan Dan Manfaat Carotomax

Kelebihan Dan Manfaat Carotomax

Assalamualaikum...

carotomax mengandungi 6 jenis karotena yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, epal, kentang dan minyak sawit..

Manfaat Utama


1. Lebih selamat daripada vitamin A
- vitamin A jika diambil berlebihan boleh sebabkan toksisiti. Tapi beta karotena selamat untuk pengambilan

2. Mempertingkatkan penglihatan
- mengekalkan penglihatan dalam gelap, tingkatkan masalah kesihatan seperti kelesuan mata, glaucoma, katarak, eyes bag dan gegelung hitam di mata

3. Meredakan penyakit kulit
- melegakan masalah kulit seperti psoriasis, kulit kering, jerawat dan ulser kulit

4. Melindungi epithelial
- pelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru- paru

5. Melawan kanser dan oksidasi
- menghalang pembentukan sel kanser, meningkatkan sistem imun badan

6. Menghalang infeksi
- rangsang enzim bunuh kuman, menyekat penyakit selsema, asthama dan batuk serta meningkatkan sistem respiratori

7. Menggalakkan perkembangan normal dan sihat
- rangsang perkembangan kanak-kanak, menguatkan tulang, melindungi rambut, membran mukosa, gigi, gusi dan sistem reproduksi

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Resepi Daging Dendeng

Resepi Daging Dendeng


Assalamualaikum...

Hari ni nak buat entry yang ringkas je....entry resepi je ni...resepi apa? Nak tau jom baca bawah...rasanya ramai kot yang tau resepi ni..

Daging Dendeng


Bahan-bahan:

1kg daging batang pinang-potong nipis
1 sudu kicap pekat
Garam
Gula

Bahan kisar 1

5 biji bawang merah
5 ulas bawang putih
5 tangkai cili kering
2 batang serai
1 inci halia
1 inci lengkuas

bahan kisar 2

1 sudu ketumbar
1 biji kelapa parut


Cara-cara:

1. Rebus daging sehingga masak dan empuk

2. Tumis bahan kisar 1 hingga kering

3. Masukkan bahan kisar 2 bersama garam, gula, kicap. Masak sehingga kering

4. Masukkan daging dan sebatikan rasa dan warna





DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubung

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Sunday, July 19, 2015

Kerap Kencing Petanda Hamil?

Kerap Kencing Petanda Hamil| Kenapa Wanita Hamil Kerap Kencing?


Assalamualaikum..

Korang masa mula-mula tau korang hamil, kerap tak ke toilet? Saya masa hamil memang toilet tu kira destinasi wajib la...walaupun tak minum air banyak tapi tetap rasa nak buang air kecil..

Kerap buang air kecil ialah ciri utama kehamilan. Biasanya berlaku semasa trimester pertama dan ketiga..


Kenapa Wanita Hamil Kerap Kencing?


Tanda awal kehamilan disebabkan oleh perubahan hormon kehamilan wanita. Apabila bayi dalam kandungan semakin membesar, badan wanita akan mengeluarkan lebih banyak air kencing. Ini kerana pundi kencing menjadi semakin mengecut. 

Walaupun pundi kencing kosong tapi tekanan yang diterima membuat wanita berasa seolah-olah pundi tersebut penuh. Wanita akan alami masalah ini lebih-lebih lagi pada hujung kehamilan apabila kepala bayi dah turun dan sedia untuk dilahirkan.


Perlukah Kurangkan Jumlah Pengambilan Air Seharian?


Asyik kerap ke toilet pun letih jugakkan...boleh ke kalau kurangkan minun air?

Jangan sesekali kurangkan pengambilan air seharian semata-mata letih nak ke bilik air...wanita sepatutnya minum 6 hingga 8 gelas air kosong tanpa gula..jika kurangkan pengambilan gula akan menyebabkan dehidrasi dan wanita perlu minum lebih banyak air untuk membantu pengaliran nutrien kepada bayi.

Minum sedikit-sedikit dalam satu jam ke dua jam sebelum tidur bagi mengurangkan wanita buang air kecil pada waktu malam.


Masalah Jangkitan Salur Kencing


Jika berasa sakit ketika buang air kecil dan hanya sedikit sahaja air yang keluar ia mungkin sedang hadapi masalah. masalah ini dikenali sebagai jangkitan saluran kencing (urinary tract infection, UTI).

wanita perlu minum lebih banyak air dan segera berjumpa doktor. Jika tidak diubati boleh menyebabkan jangkitan pada buah pinggang dan meningkatkan risiko wanita bersalin awal...masalah ini akan berkurang beberapa ketika selepas melahirkan..

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Saturday, July 18, 2015

Tersedak Susu Boleh Bawa Maut

Tersedak Susu Boleh Bawa Maut | Cara-Cara Untuk Mengelakkan Bayi Tersedak


Assalamualaikum...

Kebelakangan ni banyak kita dengat berita pasal bayi maut kerana tersedak susu kan...bahaya tu...kita kena kerap pantau bayi semasa mereka menyusu...tak kira la susu botol atau susu badan...

Penyusuan bayi ialah satu proses yang memastikan makanan yang ditelan memasuki saluran makanan iaitu esofagus. Ia bersambung dengan perut dan kemudiannya ke usus kecil dan besar manakala saluran pernafasan bersambung dengan paru-paru

Jika salur pernafasan tersumbat, udara tak dapat masuk ke paru-paru  dan menyebabkan organ-organ dalam badan tak dapat bekalan oksigen. Organ seperti jantung dan otak tidak dapat berfungsi jija tiada oksigen dan boleh menyebabkan kematian.


Cara-Cara Mengelak Bayi Tersedak Susu


1. Cara menyusu yang betul, jangan terlalu banyak susu, gunakan saiz puting yang sesuai...

2. Sendawakan bayi tiap kali selepas menyusu dan sebelum letak bayi di katil..

3. Ibu/penjaga bayi mesti rehat secukupnya supaya dapat menghindari kemalangan berlaku pada waktu malam akibat terlalu penat

4. Tidurkan bayi di katil sendiri bukan di katil bersama ibu..jika boleh..

5. Jika bayi tidur meniarap, elakkan bantal dan selimut yang terlalu banyak. Mesti sentiasa waspada

6. Elakkan makan makanan seperti kacang, kismis atau gula-gula yang mudah tersekat

7. Pastikan baju bayi tidak terlalu ketat dan terlalu longgar. Baju yang longgar mumgkin akan menyebabkan tersekat

8. Jauhkan beg plastik atau benda yang akan sebabkan sesak nafas

9. Periksa simptom bayi sakit seperti lemah, kerap muntah, tidak aktif, susah nafas, bibir biru dan demam

Kelalaian ibu bapa juga pengasuh boleh menyebabkan kematian bayi.. jadi kita perlu lebih berwaspada dan berhati-hati...bayi kecil tak mampu lindungi diri sendiri..


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Friday, July 17, 2015

Kelebihan Vitalea Yang Baik Untuk Anak-Anak

Kelebihan Vitalea Yang Baik Untuk Anak-Anak | Siapa Yang Perlukan Vitalea Kanak-Kanak?


Assalamualaikum....

entry ni nak cerita tentang produk la...ok..produk arini adalah vitalea for children...jangan terkeliru dengan vitalea dewasa...lain vitalea dewasa dengab kanak-kanak...vitalea kanak-kanak ni lebih child friendly..jenis yang boleh kunyah dan perisa anggur..masam2 sikit...

Dulu shaklee memang ada keluarkan vitalea for children ni..tapi dah lama takda...sekarang ada semula...dan telah diperbaharui...harganya bertambah...jadi kualitinya pun memang berganda-ganda bertambah...


Kelebihan Vitalea For Children Yang Baik Untuk Anak-Anak


1. Mengandungi 19 vitamin dan mineral yang sangan penting untuk tumbesaran

2. Meningkatkan sistem imun badan dan daya tahan badan melawan penyakit

3. Lengkap dengan vitamin B untuk membantu proses badan

4. BekalkaƱ kalsium untuk tulang, gigi dan otak

5. Mencantikkan kulit kerana kaya dengan antioksidan

6. Mengandungi 100% nilai harian vitamin C yang diperlukan oleh kanak-kanak

7. Mengandungi 150% kandungan vitamin D bagi membantu penyerapan kalsium

8. Rasa yang sedap dan digemari kanak-kanak

9. Tiada perasa dan pewarna tiruan


Siapa Yang Perlukan Vitalea Kanak-Kanak


a. Kanak-kanak yang kurang selera makan

b. Anak yang suka makan makanan ringan

c. Kanak-kanak yang urang minum susu

d. Kanak-kanak yang tak suka makan sayur

e. Kanak-kanak yang tak suka nakan makanan seimbang

Jom order sekarang!!




DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Riang Ria Raya 2015

Riang Ria Raya 2015| Selamat Hari Raya Aidilfitri


Assalamualaikum...

Hari ni 17 Julai 2015 bersamaan dengan 1 syawal.... Saya sekeluarga mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada semua umat islam di dunia terutama yang baca blog saya ni...cewahh...macam la satu dunia baca blog saya ni...

Hari ni saya beraya di kampung saya, Bandar Seri  Jempol...esok insya allah akan ke kampung suami pula di buloh kasap, segamat...

Tadi lepas je sembahyang raya terus gerak ke rumah opah kat Sg Kelamah Gemas...ni la tempat lahir saya...tapi rumah dah berganti..rumah lama dah roboh dan bina rumah baru...

Semua mak² sedara sebelah ibu berkumpuk di situ...bukan selalu dapat jumpa ramai² kan...lama juga kat situ..juadah istimewa adalah nasi arab...memang terbaik...mantan chef askar a.k.a husband mak sedara yang masak...

Hari ni kan jumaat jadi para perwira kami a.k.a husband dan saudara lelaki pergi la solat jumaat... lepas tu beramai² bergerak ke palong 1..rumah arwah maklang ibu...baru je meninggal malam puasa aritu...jadi toklang tu takla berapa sihat...masih sedih..

Makanan memang semua sedap²...boleh buat berat badan naik...lepas tu terus balik rumah...dua rumah je tapi penat sangat rasanya...nak² pulak anak² demam...bondanya pun baru berasa nak demam juga ni...aduh....

Malam ni hanya dirumah je..sebab semua tak larat nak ke mana².. korang² yang mana dekat tu datang la beraya ke rumah saya kat dengkil...

Okla..nak sambung kemas..esok nak gerak pagi²...

" SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI "

p/s : gambar takleh upload sbb line tak ok ni...

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Thursday, July 16, 2015

Tips Bijak Hadapi Musim Panas

Tips Bijak Hadapi Musim Panas | Langkah Pencegahan Semasa Musim Panas| Performance Drink Shaklee


Assalamualaikum...

Sekarang cuaca panas tak tentu kan...memang tak tahan...hari ni nak share dengan korang tips hadapi cuaca panas..


Langkah Pencegahan Semasa Musim Panas


a. Menjaga suhu badan normal
b. Memastikan kekal hidrat
c. Golongan berisiko digalakkan berada dirumah, lebih baik dengan penyaman udara
d. Hadkan aktiviti luar semasa awal pagi dan lewat petang sahaja kerana kurang berbahaya dan kurang panas serta berehat dengan kerap sekiranya terdedah kepada pancaran matahari
e. Lakukan langkah pencegahan seperti memakai topi atau payung, pakai baju yang longgar, ringan dan terang
f. Jangan lupa pakai krim pelindung matahari 30minit sebelum terdedah kepada matahari
g. Amalkan konsep pusingan kerja dan rehat terutama jika bekerja di bawah terik matahari
h. Elakkan makan makanan yang pedas dan kuantiti yang banyak kerana boleh sebabkan suhu badan naik, berpeluh dan hilang cecair badan
i. Jangan minum minuman berkafein atau kandungan gula yang tinggi kerana boleh pengaruhi fisiologi badan dan sebabkan kehilangan cecair badan.


Performance Drink Shaklee


satu hidangan yang lazat diminum bila-bila masa dan di mana sahaja.. sesuai untuk para atlet, mereka yang berpuasa, sebelum dan selepas pembedahan, tidur lewat malam

kelebihan performance drink...

1. Tingkatkan daya tahan tubuh

2. Membekal tenaga dan daya ketahanan fizikal

3. Mencegah penyahhidratan

4. Mengekalkan paras gula





DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"

Tips Luruskan Rambut Part 1

Tips Luruskan Rambut Part 1


Assalamualaikum....

Bagi korang yang berambut kerinting mesti tercari-cari tips untuk luruskan rambut kan...macam saya la...masa kecik rambut kemain lurus..dah besar jadi kerinting pulak... memang teringin sangat nak rambut lurus...

Kalau korang pun teringin nak rambut lurus korang boleh la cuba tips ni...

Tips Luruskan Rambut Tanpa Belanja Besar


1. Kombinasi Jus Lemon dan Santan

- Campurkan ½ cawan jus lemon bersama 1 cawan santan.
- Sejukkan ramuan dalam peti sejuk semalaman.
- Ramuan bertukar menjadi krim.
- Sapukan pada rambut hingga rata sambil urut kepala.
- Bungkus dengan tuala atau shower cap selama sejam.
- Bilas sehingga bersih.
- Lakukan seminggu dua kali


2. Pisang dan Betik

- lenyek pisang dan betik sehingga halus atau kisar kedua-dua bahan ini
- Campurkan dua sudu madu
- sapukan ramuan ini pada rambut dan biarkan sehingga kering
- bilas rambut sehingga bersih diikuti dengan pemakaian perapi
- sikat rambut sehingga lurus dan biarkan kering
- elakkan mengikat rambut
- amalkan seminggu dua kali.

Okay la...kali ni bagi korang dua tips je dulu...nanti saya sambung lagi tips seterusnya....korang cuba yang ni dulu tau...


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...