Friday, July 3, 2015

Kenapa Pesakit Kencing Manis Selalu Bawa Gula-Gula?

Kenapa Pesakit Kencing Manis Selalu Bawa Gula-Gula Dan Kerap Rasa Lapar | Makanan Tambahan Yang Sesuai Untuk Wanita Hamil Yang Menghidap Kencing Manis


Assalamualaikum...

Korang masa hamil pernah ada kencing manis tak? ini adalah salah satu penyakit biasa semasa hamil.. masa saya hamil anak kedua pun saya ada kencing manis.. memang kena pantau la...tapi kebiasaannya lepas bersalin kencing manis ni akan hilang sendiri...sebahagian kecil je yang tetap ada walaupun dah bersalin...

Korang pernah tengok tak pesakit kencing manis kalau pergi mana-mana mesti diorang ada bawak gula-gula? Ayah saya ada kencing manis, tiap kali pergi klinik atau mana-mana mesti bawak gula-gula..dekat rumah pun memang ada stok gula-gula..

Nak tau kenapa bawak gula-gula? 

Sebab ubat-ubatan yang diambil oleh pesakit kencing manis ni berfungsi untuk merendahkan kandungan gula dalam darah.. jika pesakit tak makan lepas ambil ubat, kandungan gula dalam darah jadi terlalu rendah dan akan sebabkan pesakit pening..

Sebagaimana yang kita tau, kandungan gula yang tinggi dalam darah ni bahaya kan tapi lagi bahaya kalau kandungan gula dalam darah rendah kerana boleh sebabkan koma dan kematian dalam tempoh yang singkat. Kalau kandungan gula tinggi kesan sama juga tapi tempoh lebih lambat..

Kenapa kerap lapar?

Sebab ubat tu kan rendahkan kandungan gula, jadi lepas makan ubat perlu makan sesuatu supaya kandungan gula dapat distabilkan... Kalau tak makan kandungan gula jadi rendah dan akan beri signal lapar pada otak...

Sama macam kita puasa sekarang ni, kandungan gula jadi rendah sebab kita berpuasa, jadi akan ada signal lapar yang sampai pada otak kita..


Makanan Tambahan Yang Sesuai Untuk Wanita Hamil Yang Menghidap Kencing Manis


Wanita hamil tak boleh nak makan sebarangan ubat..vitamin pun perlu dipilih secara teliti kerana terdapat juga vitamin yang tidak sesuai diambil oleh wanita hamil..

Di bawah ni ada cadangan vitamin yang boleh diambil oleh wanita hamil bagi membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah sekaligus membantu mengekalkan kesihatan keseluruhan sepanjang kehamilan



1. Vita-lea
- menukarkan gula kepada tenaga
- membantu dalam penghasilan insulin badan
- membantu melengkapkan keperluan nutrisi badan sepanjang kehamilan

2. B-complex
- terlibat dalam metabolisma gula dan pembebasan tenaga, menukarkan gula kepada tenaga
- mengurangkan keletihan dan tekanan

3. ESP
- memberikan rasa kenyang lebih lama
- memberi tenaga segera kepada badan
- membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri 

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...