Monday, September 8, 2014

Petua Melembutkan Hati Anak yang Degil

Assalamualaikum semua...

Hari ini saya nak berkongsi sedikit petua dengan semua..Petua bagaimana melembutkan hati anak yang degil daripada ustaz Kazim Elias..

Beliau ade menyenaraikan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh ibubapa yang menghadapi masalah anak degil..

Jom kita lihat dibawah antara petua-petuanya ::


  1. Beli sekampit beras (boleh juga guna yang sedia ada dirumah) bacakan 70 kali surah Al-Fatihah pada beras tersebut setiap hari. Amalkan selama 7 hari berturut-turut. Tidak perlu buka kampit beras itu ketika membaca Al-Fatihah. Jika gunakan beras sedia ada pastikan beras tersebut tidak digunakan sehingga selesai 7 hari bacaan Al-Fatihah. Boleh juga dibacakan sekaligus dengan makanan lain
  2. Selepas 7 hari beras boleh digunakan untuk makanan harian sekeluarga. Jika beras semakin berkurang bolehlah diulang langkah di atas secara berterusan.
  3. Gunting sehelai rambut anak yang degil. Buat solat sunat hajat dan berdoa minta Allah lembutkan hati anak yang degil ini. Kemudian pegang (genggam) rambut tadi sambil berzikir ya rahim sebanyak 1000 kali. lakukan 7 hari berturut-turut.
  4. Semasa anak tidur, bacakan ayat dari surah asy-syura 42:19 di ubun-ubun anak
Baca ayat ini 19 kali setiap malam. Ulang kaedah ini selama 7 hari berturut-turut. Doa ini boleh juga dibacakan pada air dan beras untuk kegunaan sekeluarga.


Credit :: majalah Q & A edisi 5


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

 ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...