Friday, September 26, 2014

Gout Penyebab Kencing Berlumpur

Kandungan kencing yang berlumpur adalah salah satu tanda serangan gout. Gout terjadi apabila asid urik yang terhasil secara berlebihan tersimpan dalam tisu-tisu atau sel-sel dalam badan yang akhirnya akan beku membentuk kristal.

Terdapat 2 sumber utama asid urik. Antaranya adalah ::
  1. Sumber luaran - didapati daripada makanan yang dimakan setiap hari. Hanya menyumbang sebanyak 10 - 15% asid urik kepada badan.
  2. Sumber dalaman - didapati di dalam badan seperti adenine dan guanine dalam DNA. Menyumbang sebanyak 85 - 90 % kandungan asid urik dalam badan.

Bagaimana terjadinya kencing berlumpur?

Dalam tubuh manusia dewasa terdapat 50 hingga 70 billion sel - sel mati setiap hari secara purata.
Apabila sel - sel mati tersebut tidak dapat dikeluarkan daripada tubuh, segala kotoran yang terhasil daripada sel mati tersebut akan mengeluarkan trilions molekul purine atau asid urik. Hal ini menyebabkan asid urik akan melimpah dalam aliran darah.
Jika kandungan asid urik yang terhasil dalam badan telah melepasi tahap maksimum maka tempat laluan yang terdekat adalah hati dan buah pinggang.
Air yang keluar dari buah pinggang iaitu air kencing akan menjadi seperti air lumpur kerana asid urik yang telah tercemar menghasilkan warna yang keruh.

pesakit dinasihatkan untuk minum air dengan banyak untuk mempercepatkan pengeluaran lumpur asid urik yang mendap dalam tisu dan dalam aliran darah. Jika tidak, dikhuatiri lumpur tersebut akan masuk dan terperangkap di hati.

Anda juga boleh amalkan pengambilan suppliment untuk membantu anda mengawal penyakit gout anda. Antara yang dicadangkan adalah ::
  • Omega Guard - Mengelak inflamasi pada sendi dan otot.
  • Alfalfa Complex - Menyingkirkan toksin secara lembut pada badan
  • Performance Drink - Memastikan kandungan air dan gula dalam badan mencukupi
Untuk info lanjut, hubungi saya seperti yang tertera di bawah..sy sedia membantu anda.


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! 

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi 

Fatiha (SID : 1150701) 
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com. Pages : https://www.facebook.com/bondaseri

 "ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...