Tuesday, September 9, 2014

Petua Elakkan Masalah Rambut Gugur :: Shaklee Membantu

Rambut gugur adalah perkara biasa bagi kebanyakkan orang daripada semua peringkat usia..Masalah ini kerap dialami oleh wanita lepas bersalin kerana semasa hamil banyak perubahan yang terjadi kepada badan dan hormon..

Keguguran rambut yang normal tidak melebihi 50 helai rambut sehari. Jika terlalu banyak rambut yang gugur sehingga menyebabkan kepala anda hampir botak, ia bukan lagi perkara biasa. Jadi berjumpa lah dengan doktor anda untuk mendapatkan nasihat dan rawatan.

Di sini saya ada sertakan tips dan petua yang boleh anda amalkan untuk mencegah rambut gugur sekali gus menghitam, melebatkan serta mencantikkan rambut anda.

Antara tipsnya adalah ::

  • Air asam jawa + sedikit santan masukkan dalam bekas..Tambah beberapa kuntum bungaan yang wangi seperti bunga kenanga. Lumur campuran pada rambut dan biarkan beberapa minit. Kemudian bilas rambut. Amalkan selalu dapat cegah keguguran rambut dan mengharumkan rambut.
  • Hiris limau nipis tenyeh pada kulit kepala. Kemudian sapukan telur yang telah dipukul sedikit ditempat yang bermasalah. Bungkus rambut selama beberapa jam. Bilas dengan air bersih. Amalkan selalu dapat kuatkan akar rambut.
  • Masakkan santan kelapa sehingga keluar minyak. Biarkan sejuk pada suhu bilik. Lumur santan tersebut di kepala dan bungkus kepala semalaman. Bilas dengan air bersih. Amalkan selalu agar akar rambut kuat dan rambut lebih bersinar.
  • Ambil air rebusan kacang hijau. Biarkan sejuk kemudian lumur pada keseluruhan kulit kepalasetiap malam sebelum tidur. Syampu rambut keesokan hari.amalkan selalu akan kuatkan akar rambut secara berkesan.
  • Lendir daun lidah buaya + lendir pokok bunga raya + lendir pokok litup bumi + minyak zaitun. Lumurkan pada keseluruhan rambut selepas mandi malam. Bungkus rambut selama setengah jam. Bilas keesokkan hari dengan air bersih. Amalkan seminggu sekali. akar rambut kuat dan lambat beruban.
  • Tumbuk segenggam daun serai dan masak dengan secawan air sehingga kekuningan. Sejukkan kemudian lumurkan pada keseluruhan bahagian kepala. Amalkan 2 minggu sekali untuk melihat keberkesanannya.
  • 3 biji limau nipis ambil jusnya + 2 biji putih telur. Lumur pada rambut. Biar selama 2 jam. Bilas dengan air bersih. Amalkan selalu untuk keberkesanan yang memuaskan.
Selain amalkan petua kat atas ni..Boleh juga amalkan suplimen-suplimen untuk kuatkan akar rambut dan perbaiki hormon dalam badan. Suplimen-suplimen Shaklee dapat membantu anda atasi masalah ini...

Jom kita tengok suplimen apa yang sesuai untuk masalah anda ini. Antaranya ::
  1. Vivix - impak 4 mekanisma utama penuaan selular
  2. ESP - menggalakkan pertumbuhan rambut yang lebih sihat
  3. B Complex - anti stress
  4. Zink Complex - mengukuhkan shaf rambut
  5. Collagen powder - melembapkan rambut dan menghalang perpecahan rambut
  6. Vita E - meningkatkan penyerapan oksigen
  7. SR Vita C - membantu mempertingkatkan peredaran kulit kepala
  8. Lecithin - melembapkan dan menghitamkan rambut
  9. Gla Complex - mengimbangi hormon wanita
Nak tahu lebih lanjut tentang info produk? Hubungi saya segera...

Berminat?? Jom order laju-laju sekarang...



DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

 ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

 Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi

Fatiha (SID : 1150701) 
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com. 
Pages : https://www.facebook.com/bondaseri 

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...