Thursday, October 16, 2014

Peppermint Ginger Plus Shaklee :: Atasi Alahan Ibu Hamil


Peppermint-Ginger Plus Atasi Loya dan Mual Ibu Hamil

Hampir sebahagian besar ibu hamil akan mengalami gejala alahan mual dan loya atau lebih dikenali sebagai 'morning sickness'. Kebiasaannya alahan ini akan berlanjutan sekitar 3 ke 4 bulan usia kandungan, namun ada juga yang berlanjutan sehingga bersalin.

Alahan ini merupakan petanda baik yang menunjukkan kandungan kita cukup kuat dan sihat. Hormon kehamilan yang dihasilkan cukup untuk survive sepanjang kehamilan.

Banyak cara yang boleh kita lakukan untuk mengurangkan gejala alahan ini antaranya mengambil suplimen seperti peppermint-ginger plus Shaklee.

Terdiri daripada kombinasi empat jenis herba membantu merawat dan mencegah loya, gastrik, mabuk laut dan darat, angin dalam badan, masalah pencernaan dan penghadaman.

Peppermint-ginger plus dihasilkan melalui kajian secara klinikal menggunakan teknologi terkini dan dikawal oleh prosedur standard.

Siapa yang disarankan mengambil peppermint-ginger plus selain ibu hamil?
  • Pesakit gastrik
  • Individu yang nak bersihkan usus
  • Individu yang banyak angin dalam badan
  • Individu yang nak travel jauh melalui laut atau darat yang mabuk perjalanan..


Bahan yang terkandung dalam peppermint-ginger plus


Terdapat empat bahan yang terkandung dalam peppermint-ginger plus antaranya adalah daun pudina, cekur manis (anise), halia dan Pokok Adas (fennal).

Jom kita lihat apa sebenarnya fungsi bahan-bahan ni..

  • Daun pudina
Membantu dalam proses penghadaman, membantu mengurangkan sakit gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit. Melegakan otot perut, melegakan mabuk laut dan darat. Pudina merangsang peluh dan menghalang seseorang daripada dijangkiti demam, membantu pemikiran lebih tenang dan fokus, melegakan simptom loya dan hilang selera makan.

  • Cekur manis (Anise)
Membantu dalam proses pencernaan denga merangsang perembesan jus gastrik yang penting dalam proses pencernaan, mengurangkan sakit ketika haid serta mengurangkan batuk dan kahak. Menghalang pertumbuhan kulat yang menyebabkan penyakit kulit akibat cuaca panas dan lembab. Memberi tenaga dalam badan dan lembut pada perut.


  • Halia
Merangsang perembesan enzim salvia untuk proses pencernaan makanan. Mengurangkan sakit ketika haid, melegakan ketidakselesaan pada perut dan usus, melegakan mual dan loya, membuang angin dalam badan semasa hamil dan selepas melahirkan bayi


  • Pokok Adas (fennal)
Biji adas dapat melegakan kembung perut. Memberi keselesaan pada perut dan mengurangkan gejala selsema. biji adas ini juga boleh membantu mengurangkan masalah alergik pada usus


Bagaimana peppermint-ginger plus membantu atasi mual ibu hamil

Apabila anda berasa mual dan loya, anda disarankan segera mengambil sebiji peppermint- ginger plus dan inshaa Allah anda akan berasa lega dan angin dalam badan akan keluar dengan mudah.

Anda juga boleh melarutkan 2-3 biji peppermint-ginger dalam air panas dan minum sebagai teh herba...Boleh amalkan setiap pagi bagi mengelakkan anda berasa mual.






DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!! ***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*** Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut :

 Hubungi Fatiha (SID : 1150701) sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com.
Page:https://www.facebook.com/bondaseri
Pengedar Sah Shaklee :: area Dengkil, Stadium Bukit Jalil


"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

1 comment:

  1. Bagus amalkan peppermint ginger plus bagi yang banyak angin macam saya ni..

    BUANG ANGIN DALAM BADAN

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...