Thursday, April 23, 2015

Benarkah Produk Shaklee Semulajadi Dan Bukan Vitamin Sintetik?

Benarkah Produk Shaklee Semulajadi Dan Bukan Vitamin Sintetik? Bagaimana Yang Dikatakan Semulajadi dan Sintetik?


Assalamualaikum dan salam sejahtera korang...

Hari ni nak cerita pasal shaklee lagi...Bukan nak promosi je tapi nak sharing juga dengan korang semua..

Korang tau tak semua vitamin shaklee ni dihasilkan secara semulajadi.. Mungkin ada yang tau dan ada yang tak tahu.. 

" Semulajadi bagaimana yang dimaksudkan tu sebab semua vitamin kan melalui proses tertentu untuk dihasilkan?"

Mesti korang tertanya-tanya pasal ni kan..Sebab dulu pun saya ajukan soalan macam ni..Macammana yang dikatakan semulajadi sedangkan ianya diproses.. Tapi sekarang baru saya faham.. Mari saya terangkan pada korang.

Vitamin shaklee adalah semulajadi kerana ia diekstrak menggunakan bahan-bahan semulajadi daripada sumber tumbuhan dan mineral asli. Manakala vitamin sintetik pula dihasilkan dari proses tindakbalas bahan bukan makanan seperti arang batu dan tar..

Vitamin shaklee ni 100% selamat dan berkesan.. Semuanya diekstrak daripada bahan semulajadi.. Tak gunakan sebarang bahan kimia dan dadah..

Korang tau tak shaklee ada ladang sendiri tau..shaklee ambil berat setiap produk dia..Daripada benih sehingga diproses menjadi produk seperti sekarang.. Semuanya semulajadi tanpa bahan sintetik pun..

Shaklee juga upah berpuluh-puluh saintis untuk satu-satu produk dan beratus-ratus ujian dijalankan sebelum produk tu diluluskan..Tengok betapa telitinya shaklee... Sebab tu Shaklee ni boleh tahan sampai sekarang..Da nak masuk 60 tahun dah..


Kenapa Kita Perlukan Makanan Tambahan?


Ramai orang yang saya jumpa selalu kata

" Buat apa makan supplimen-suplimen bagai.. Makan je makanan yang kita masak tu..lagi banyak vitamin kat situ..Lagi semulajadi.."

Sangat ramai orang yang begini termasuk la suami saya...

Ye..Memang betul..Makanan yang terbaik adalah makanan yang sebenar atau real food. Korang tak perlu ambil apa-apa supplimen jika korang yakin dan boleh jamin badan korang dapat serap semua nutrisi dalam makanan yang korang makan..

Dengan keadaan sekarang yang banyak fast food dan makanan untuk kenyang sahaja, supplimen sangat diperlukan oleh badan korang untuk isi mana-mana vitamin yang kurang..

Rasanya ramai juga sekarang ni yang berkira-kira untuk beli real food sebab ianya lebih mahal berbanding fast food.. Kalau kita yakin kita boleh jaga pemakanan kita dan makan dengan sihat, maka kita tak perlukan apa-apa suplimen pun..

bergantung juga dengan gaya hidup kita.. Kadang kita tak punya cukup masa nak masak menu sihat dan adakalanya kita letih bekerja dan lupa masa makan.. Jadi macam mana badan kita nak dapatkan nutrisi ini? Nak taknak perlu kepada makanan tambahan juga...

Tapi perlu kita perlu waspada dalam pengambilan suplimen ni..Pastikan kita tau dari mana datangnya vitamin yang kita ambil itu.. Pastikan ianya semulajadi, selamat dan berkesan untuk kita..suplimen daripada bahan sintetik boleh menyebabkan kerosakan pada organ dalaman kita..

Berhati-hati memilih makanan tambahan anda...Selamat memilih ye....

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut : Hubungi
Fatiha (SID : 1150701)
sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM80 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...