Monday, July 21, 2014

Vitamin Shaklee Bahaya Untuk Anda

haaaa...cm best je kn..bahaya ke vitamin-vitamin shaklee ni??ramai je  org yg guna tp macam ok je kn..sila baca entry ini sehingga habis...sbb ramai org Malaysia ni suke bace tajuk je..then trus jump into conclusion...
nk tau betul ke vitamin shaklee ni bahaya??jom tgk kt bawah---------->

vitamin-vitamin shaklee bahaya kepada anda jika anda tergolong dalam senarai di bawah....
  • hyperthyroid
  • hypothyroid
  • SLE
  • G6PD
  • thalasemia

sape ade menghidapi sakit2 kt atas ni angkat tangan...bagi anda yg menghidapi keadaan dia atas ada sesetengah vitamin tambahan yang anda tidak boleh consume..
jom tgk apa yang penghidap tk boleh consume------->>>

    • Hyperthyroid - pesakit yang menghadapi masalah ini tidak boleh mengambil vitalea kerana terdapat iodine dalam vitalea. pesakit  tidak digalakkan mengambil iodine kerana kandungan iodine dalam darah mereka dah terlalu tinggi..klau da tinggi tkkn nk amik lg kn??tkde manfaat pn..jadi bole la consume vitamin tambahan shaklee yg lain..
    • Hypothyroid - tidak digalakkan amik Esp dan cinch shake mix. sbbnye kedua2 suplimen ni merupakan soy based product...
    •  SLE - tidak bole mengambil alfalfa dan vitalea. sbbnye alfalfa ni bole mengaktifkan lg sel2 SLE. dalam vitalea pn ada alfalfa powder juga tp kandungannye hanya sedikit. namun tidak disarankan untuk ambil vitalea lebih2 lagi jika anda sedang hamil. klau anda nk ambil juga perlu dapatkan consultansi daripada doktor perubatan yang bertauliah..
    • G6PD - tidak digalakkan ambil alfalfa kerana alfalfa kaya dengan vitamin K..ada jugak kes pesakit ni bole amik alfalfa tapi yang ni pn kene consultansi dengan doktor anda dulu la ye sblum ambil.. walaupun sakit yg sama tp lain org lain penerimaannya..
    • Thalasemia - tidak bole mengambil vitalea kerana terdapat sumber iron di dalamnya. pesakit thalasemia tidak bole amik iron berlebihan kerana bole memudaratkan diri sehingga perlu melalui proses pemindahan darah. Jika hamil juga perlu dapatkan consultansi dari doktor 
haa....bahaya kn suplimen shaklee ni pada anda yang mempunyai masalah di atas...yg ni je bahaya..tp anda masih bole consume supliment tambahan shaklee yg lain.. apa2 pn sebelum anda consume sesuatu produk anda mesti tahu keadaan diri anda dulu..ada sakit ke, alahan ke mcm2 lg la..dan paling penting dapatkan nasihat drpd doktor2 anda ye..


berminat nk dapatkan suplimen2 shaklee anda??
PM/Whatsapp/SMS sy di-------->>>>0126602016
konsultansi dan info produk secara percuma sebelum, semasa dan selepas anda membeli produk ini...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...