Tuesday, July 22, 2014

Buasir..Anda alaminya??

Apa itu Buasir?

Buasir adalah pembengkakan yang berlaku pada salur darah dubur. biasa terjadi apabila kita sembelit dan meneran najis yang keras ketika buang air besar.

"Menurut perubatan Siddha Ayurvedha, terdapat 9 jenis buasir diikuti oleh komplikasi perut, kolon dan rektum dalam kalangan manusia dan salah satu daripadanya dikenali sebagai Buasir berdarah atau Hemorrhoids. Hemorrhoids adalah bengkak yang luar biasa pada urat di hujung usus besar dan dubur. Ianya lebih meyerupai urat yang bengkak dimana, dapat dilihat pada kaki seseorang. Apabila urat Buasir yang membesar diranggsang menyebabkan sekitar membran membengkak, pedih, gatal, terasa sakit dan berdarah. Buasir disebabkan oleh tekanan yang berlebihan pada hujung usus besar yang menyebabkan pendarahan serta dinding usus membengkak dan kadangkala ianya pecah."

Jenis-jenis buasir
  • dalaman - buasir jenis ni tidak sakit atau tidak gatal dan tidak boleh merasanya kerana ia terdapat pada bahagian paling dalam usus besar. buasir jenis ni tak bahaya tetapi perlu dirawat
  • luaran - pedih, sakit dan gatal. jika buasir jenis ini menjadi besar dan tidak dapat bekalan darah boleh terbentuk ketulan di dalamnya dan sebabkan rasa sakit yg amat sangat. boleh menyebabkan terjadinya darah beku. buasir jenis ini lebih banyak dirawat kerana mempunyai banyak tanda. susah untuk dipulihkan jika urat pada dubur rengang.

Punca-punca buasir
  • selalu makan makanan pedas
  • duduk berterusan
  • cirit birit berterusan
  • duduk di tandas terlalu lama
  • batuk berterusan
  • kehamilan
  • kelahiran
  • mengangkat benda berat
  • sembelit atau najis keras
faktor gaya hidup atau tabiat pemakanan dalam kalangan ahli keluarga yang menyebabkan kecenderungan untuk mendapat buasir.

Jom ubah gaya hidup anda & cegah simptoms dengan supplemen SHAKLEE !!!


OSTEMATRIX : bantu mengurangkan SEMBELIT dan melancarkan PEMBUANGAN AIR BESAR serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.




OMEGA GUARD : Baik untuk sendi/otot…Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk MENGECUTKAN OTOT yang bengkak tersebut.



ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. ZINC COMPLEX membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

berminat dapatkan suplimen anda??
hubungi-------->>>0126602016
PM/Whatsapp/SMS

konsultasi dan info produk percuma sebelum, semasa dan selepas anda membeli dari saya....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...