Friday, December 12, 2014

Mata Cantik Dan Mata Sihat

Mata Cantik Dan Mata Sihat | Petua Kesihatan Dan Kecantikan Mata


Assalamualaikum dan salam sejahtera korang...

Korang masak apa hari ni? Da lama tak makan masakan kampung...Tetiba rasa mengidam nasi kerabu pulak..Lamanya tak makan.. Tengah-tengah hari ni lapar pula rasanya..Tapi kali ni bukan nak cerita pasal resepi atau pasal makan ye..

Kali ni nak cerita pasal mata..Cuba tengok mata korang dekat cermin...Cantik tak? Mesti cantik kan....Mata saya pun cantik juga...Alhamdulillah..Pinjaman daripada Allah.. Saya nak kongsikan dengan semua tentang petua untuk mata...Kalau kita pinjam barang dari orang mesti kita jaga elok-elok kan...Inikan pulak pinjamanbdari Allah..


Jom baca petua mata kat bawah ni..

Tip dan Petua Untuk Kesihatan dan Kecantikan Mata


Nak mata cantik dan sihatkan...Jom cuba petua kat bawah ni...Senang je..Tak perlu berbelanja besar..tak perlu banyak masa pun..Mudah, jimat dan berkesan..

Antara petuanya adalah :

a. Hilangkan lebam bawah mata
- ambil sebiji timun dan hiris sederhana tebal. Tekap hirisan timun pada kedua-dua belah mata selama beberapa minit. Selain timun korang boleh juga gantikan dengan buah tomato.

b. Segarkan mata
- kalau korang ni peminat tegar teh, lepas rendam uncang teh jangan buang.. Ikut petua kat bawah ni
- Ambil dua uncang teh yang dah digunakan dan tekap pada kedua-dua belah mata selama 5 minit. Amalkan selalu supaya mata sentiasa segar bersinar.

c. Sembuhkan sakit mata
- jika korang sakit mata, ambil satu sudu besar garam dan masukkan ke dalam besen berisi air. Kacau sampai larut. Lepas tu masukkan muka ke dalam air campuran garam tadi dan pejam celikkan mata beberapa kali. Inshaa Allah sakit mata korang akan berkurangan

d. Redakan mata yang gatal
- ramas daun sireh dan rendamkan di dalam air suam selama 10 minit. Kemudia tapis dan gunakan untuk cuci mata sehingga rasa gatal berkurangan

e. Rawatan untuk mata rabun
- jika mata korang rabun, amalkan pengambilan makanan yang kaya dengan vitamin A dan D seperti kangkung, lobak merah, epal, mangga dan betik. Inshaa Allah rabun anda akan berkurangan.

selain itu, korang juga boleh amalkan pengambilan supplimen dalam diet seharian korang...Korang boleh ambil caratomax shaklee..Ia juga merupakan sumber vitamin A baik untuk mata. Selain tu merupakan sumber antioksidan yang kuat dan membantu mengurangkan serta meneutralkan radikal-radikal bebas....

Berminat boleh hubungi saya ye...Selamat mencuba petua di atas dan semoga perkongsian saya ni memberi manfaat kepada korang semua...

Sampai sini dulu...Jumpa lagi nanti...


DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut :

Hubungi Fatiha (SID : 1150701) sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...