Pages

Monday, December 1, 2014

Jadikan Pemakanan Sihat Lebih Seronok Kepada Kanak-Kanak

Jadikan Pemakanan Sihat Lebih Seronok Kepada Kanak-Kanak | Cara-Cara Membuat Kanak-Kanak Gemarkan Makanan Sihat


Assalamualaikum dan salam sejahtera korang....

Anak-anak korang memilih makanan tak masa makan?kalau tak, bagus la...Kalau kena yang memilih makanan macam anak saya memang pening kepala dibuatnya..Mana taknya nasi tak nak makan..Ayam dengan ikan pun kurang..Kalau kita masak dia akan pilih apa yang dia suka je..Anak saya yang sulung ni dia hanya makan udang, Kuah,kicap, tomato, asam keping dengan kaki ayam..nasi memang dia pandang je la..

Hari ni saya nak kongsikan beberapa cara untuk buat anak korang seronok makan makanan sihat. Jom teruskan pembacaan korang..

Cara-Cara Membuat Anak Anda Seronok Makan Makanan Sihat


Korang boleh elakkan anak korang yang suka memilih makanan dan jadikan waktu makan korang sekeluarga waktu yang paling seronok dan bermakna bagi korang.

korang boleh mencuba cara-cara di bawah..

> Tolong ibu membeli belah
- bawa anak korang  ke kedai bersama-sama dan biarkan mereka memilih makanan sihat yang mereka mahu makan

> Makanan ringan
- korang boleh sediakan bekas di dapur yang mengandungi makanan ringan yang sihat seperti kuaci, kismis, bijirin, kekacang, kurma atau buah-buahan kering. Elakkan membeli makanan ringan yang tidak sihat.

> Siapa chef hari ini?
- biar korang anda jadi chef untuk hari-hari tertentu. biarkan anak-anak yang lebih kecil buat perkara-perkara yang mudah dan selamat seperti buat salad dan anak yang lebih dewasa boleh memotong bahan atau masak nasi.

> Pelbagaikan menu hidangan selain masakan kebiasaan
- korang boleh perkenalkan makanan daripada kaum lain seperti india, cina, jepun, korea dan lain-lain

> Apa yang ada dalam makanan dan kenapa perlu makan makanan tersebut
- Sambil makan boleh ajar anak korang tentang vitamin dan garam galian serta sumbangan kepada badan. Gunakan bahasa yang mudah dan ringkas supaya anak-anak mudah faham. 

> Bermain teka-teki
- tutup mata anak korang dengan kain supaya dia tak nampak makanan apa yang akan dia makan. Suruh mereka rasa dan teka makanan apa yang mereka makan dan macam mana rasanya.


Bagaimana Mealshakes Shaklee Membantu Menambah Selera Makan Anak


Mealshakes shaklee merupakan minuman yang menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisi yang mudah diserap oleh badan. Ia mengandungi buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin. Ia juga dirumus dengan pelbagai vitamin, mineral dan zat besi membantu mencukupkan keperluan badan anak dan sesuai untuk membantu meningkatkan selera makan anak.

Kekurangan vitamin dalam badan boleh menyebabkan selera makan berkurangan. Vitamin B1 dan B12 bertindak sebagai perangsang selera makan bagi kanak-kanak. Ia penting dalam proses metabolisma badan.

Apabila badan kekurangan  vitamin, suplimen diperlukan bagi mencukupkan semula kekurangan tersebut. Rasa lapar meningkat apabila vitamin yang cukup diambil dan diserap oleh badan menyebabkan selera makan anak kembali normal. Vitamin B membantu menstabilkan selera makan anak.

Jika kekurangan nutrisi dalam badan berterusan dalam tempoh yang panjang, akan menyebabkan berlaku gangguan pada pertumbuhan kanak-kanak dan menyebabkan selera makan bertambah kurang.


Ni testimoni ibu yang berjaya tambah selera makan anaknya...Ramai yang dah berjaya dan gembira...Anda bila lagi?oh ya..Mealshakes ni juga elok untuk anak- anak yang susah buang air besar dan sembelit..

Nak order?jom-jom order cepat whatsapp nombor kat bawah ye...

DAPATKAN PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI!!

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut :
Hubungi Fatiha (SID : 1150701) sms/whatsapp-------------->012-6602016 Email::fariz3003@gmail.com
Pages : www.facebook.com/bondaseri

Pengedar Shaklee Kawasan Dengkil, Putrajaya dan Stadium Bukit Jalil

"ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN?? INGIN BEKERJA DI RUMAH SAMBIL MENJAGA ANAK?? HANYA DENGAN ONLINE SAHAJA ANDA DAPAT MENJANA 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?? JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PELBAGAI FAEDAH SHAKLEE DENGAN MODAL SERENDAH RM75 SAHAJA"

No comments:

Post a Comment